|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Det å betale barn for gode karakterer?Jeg er hovedsakelig imot typen "100 kroner per sekser, 50 per femmer", lovt på forhånd; ikke i så stor grad imot en oppmerksomhet pga god innsats, men da helst gitt på en litt annen måte. Dette skyldes blant annet at jeg i alle år har syntes det var ufyselig med alle ANDRE som skulle fortelle meg hvor mye penger jeg hadde fått for karakterboka mi hvis jeg var dem. Utrolig latterlig. Og stort sett alle disse gadd akkurat så mye det passet dem, og mange burde vel heller hatt oppfølging på langt alvorligere områder i livet enn karakterer. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Det å betale barn for gode karakterer?Da synes jeg heller innsatsen burde vært belønnet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Det å betale barn for gode karakterer?
Her er det bare å signere. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Jeg har aldri belønnet et A4-barn for noe som er selvsagt for slike barn. Har man der i mot et barn med ADHD er saken annerledes. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
I mål
|
Du ser sikkert at jeg har rettet opp innlegget mitt fordi jeg regnet med du ville pirke på det. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Jeg synes at det å dra inn barn med diagnoser er å "jukse" når man diskuterer generelt. Man kan alltid finne unntak, og på den måten sikre seg å ha "rett" i diskusjoner.
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Signerer selvsagt him og legger til at så lenge folk svarer med hvordan de er vant med å gjøre ting ut fra sin egen situasjon og ikke med uttrykk som "alle barn gjør" eller "det bør man ikke gjøre på NOEN barn" så får man faktisk ikke "rett" en gang. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
navnet sjemmer ingen
For meg er barn alle barn også de med diagnoser eller andre ting som gjør at man ikke kan passe inn i den store sekken. En generell diskusjon vil for meg alltid derfor innbefatte alle barn. At du mener at det er å jukse og at man skal sikre seg å ha rett får stå for din regning. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
saftig
|
Hah, der tror jeg du tar skammelig feil. Det fins endel brødhuer til foreldre der ute.
Nå er det mulig at jeg blingser fullstendig, men har apan virkelig sagt at hun aldri skal ty til ytre motivasjonsfaktorer? Hun snakker da vitterligen om penger?
|
|
|
#12 |
|
weird
Her er ikke dette et problem. Hvert barn får ekstra oppmerksomhet for det han eller hun sliter med der og da. Ingenting er så urettferdig som å behandle alle likt.
Her i gården var det rimelig greit, i og med at dette var en del av et opplegg laget av barnepsykologer som hadde spesialisert seg innen atferd, endring og motivasjon. Vi inkluderte også skolen, slik at lærer skulle gi tilbakemelding om fremgang etc. innenfor avtalte områder. Noe som faktisk førte til at barna i langt større grad ble sett når de faktisk gjorde noe riktig, fremfor å bare oppleve negativ forsterkning.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|