|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bakes det syv sorter til jul?Tusen takk! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Bakes det syv sorter til jul?Her bakes det lite. Pleier å ta en runde md pepperkakebaking med ungene, mest for kosen sin skyld. Og så er jeg avhengig av å ha en Delfiakake i kjøleskapet i julen, men den er det kun jeg som liker, og spiser.
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Bakes det syv sorter til jul?Bestemor lagde disse kringlene hele året, men for de yngre generasjonene har det blitt en jule-ting. De er veldig fine å ha i fryseboksen, og varmes til frokost og spises med smør på baksiden. (Skal ikke deles i to som et rundstykke, det er helt feil!) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Bakes det syv sorter til jul?Denne tråden minte meg på hvor heldig jeg synes jeg er, som slipper å bake julekaker, siden vi alltid reiser bort i julen. Men kommer nok til å bake pepperkaker da, som vi kan knaske på i førjulstiden. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Bakes det syv sorter til jul?Jeg baker en del. Vi spiser mest julekaker i førjulstiden, det er da de er best |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Bakes det syv sorter til jul?Nei....... Har kjøpt pepperkakedeig fra Ikea i år,det er det eneste som blir "bakt". Har dessverre ikke overskudd |
|
|
|
#11 |
|
Tankefull
|
Sv: Bakes det syv sorter til jul?Skal greie å få til 3-4 slag, men mer gidder jeg nok ikke. Hvite kakemenn, kransekakestenger pluss en eller to til (kommer til å snike til meg oppskrift herfra
|
|
|
#12 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Bakes det syv sorter til jul?Her blir det dårlig med julekaker |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bakes det syv sorter til jul?Vi har en tradisjon med kakebaking sammen min mor og barna før jul; da baker vi berlinerkranser, peppernøtter og brune stenger. Også får vi krumkaker av min manns farmor. Hjemme baker vi pepperkaker og lager pepperkakehus. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|