Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du alkohol når barna er til stede?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-07, 12:34   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Det virker som de som har hatt foreldre, som har hatt et greit forhold til alkohol, skal bestemme og mene best hva andre må gjøre.

Jeg synes det er enda mer vanlig med den omvendte holdningen - altså at mange som ikke har et avslappet/greit forhold til alkohol, "skal bestemme og mene" at ingen bør drikke i nærheten av barn eller med barn i huset. (Ikke så mye her på FP, men holdningen er utbredt mange andre steder.) Man "ser" nok ofte lettest de holdningene som man føler kritiserer seg selv, gjetter jeg.

Gammel 27-12-07, 12:37   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er enda mer vanlig med den omvendte holdningen - altså at mange som ikke har et avslappet/greit forhold til alkohol, "skal bestemme og mene" at ingen bør drikke i nærheten av barn eller med barn i huset. (Ikke så mye her på FP, men holdningen er utbredt mange andre steder.) Man "ser" nok ofte lettest de holdningene som man føler kritiserer seg selv, gjetter jeg.

Det har vel også noe med at dette er det vi hører av "ekspertene".
Min pappa sa det på julaften, da han tok seg en akevitt og øl til maten, at han hadde hørt på radioen at det skulle man IKKE gjøre med barn til stede.

Men det er nok flere som barn som sliter når voksne drikker enn vi tror kanskje, og da er det vel enklere å gå ut med en påstand (anbefaling?) om å IKKE drikke alkohol med barn til stede, enn å lage en mer rund påstand ut av det, som mange ikke forholder seg til.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 12:38   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men det er nok flere som barn som sliter når voksne drikker enn vi tror kanskje, og da er det vel enklere å gå ut med en påstand (anbefaling?) om å IKKE drikke alkohol med barn til stede, enn å lage en mer rund påstand ut av det, som mange ikke forholder seg til.

Javisst. Det var ikke egentlig ment som kritikk heller, det jeg sa, bare som en liten motvekt til Superiors uttalelse om at det er de som har et liberalt syn på alkohol som liksom skal bestemme over alle de andre. (Jeg har i alle fall ikke noe behov for å bestemme at andre bør drikke mer sammen med barna sine. )

Gammel 27-12-07, 12:53   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Javisst. Det var ikke egentlig ment som kritikk heller, det jeg sa, bare som en liten motvekt til Superiors uttalelse om at det er de som har et liberalt syn på alkohol som liksom skal bestemme over alle de andre. (Jeg har i alle fall ikke noe behov for å bestemme at andre bør drikke mer sammen med barna sine. )

Har du ikke? Som moderator?

Nei, jeg har heller ikke noe behov for å bestemme. Og jeg tror at for noen fungerer dette med alkohol helt fint i hjemmet (til mat etc) - og for andre ikke. Fordi jeg tror mange dessverre ikke helt "ser" seg selv med alkohol i blodet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-07, 14:41   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sett noen eksperter som anbefaler totalavhold når man er sammen med barn, men åpplys meg gjerne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.