Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jule-skryte-brevene

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-07, 14:11   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Signerer Bauche. Det skulle nå ha tatt seg ut å sende et slikt brev med kun klaging og syting og oppsummering av alle ting som har gått galt eller i det minste ikke helt som planlagt. Det er jo supert at man en gang i året setter seg ned skriver en oppsummering av det som er godt i livet.

Hyggelig er det jo også at de faktisk tenker på deg og har deg på adresselista.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 14:15   #2
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Signerer Bauche. Det skulle nå ha tatt seg ut å sende et slikt brev med kun klaging og syting og oppsummering av alle ting som har gått galt eller i det minste ikke helt som planlagt. Det er jo supert at man en gang i året setter seg ned skriver en oppsummering av det som er godt i livet.

Hyggelig er det jo også at de faktisk tenker på deg og har deg på adresselista.

Nettopp og jeg blir hoppende glad for å få julekort selv om det ikke er noe mye kontakt ellers i året. Vi har familie/venner/bekjente som bor langt unna og da er det så koselig å få en hilsen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 14:20   #3
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg får bare et slikt brev, og det er fra familien min som bor i Usa, og de synes jeg bare det er hyggelig å få oppdateringer fra. Min mor får langt flere, og hun kaller det, slik som deg, jule-skryte-brev. Jeg derimot synes bare det er flott at de skryter av barnebarn, barn mm...kjekt å se hva de har gjort i året som har gått.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 14:35   #4
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Håper at dere ikke oppfatter meg som negativ......
Jeg overdriver kanskje litt her i denne tråden, jeg også.
Jeg mente ikke ALLE julebrevene.

Mulig jeg har skrevet litt slik fordi dette året ikke har vært så godt......
For all del: Jeg er IKKE tilhenger av Jante-loven. Stort sett er det bra at folk skryter av sine barn og seg selv.
Men i år føler jeg det ikke er noe å skrive om. Annet at vi alle sammen her og nå har det ganske bra.
Som noen her sa: Det vilel tatt seg ut å komme med en hel haug med negative ting i slikt brev.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 14:43   #5
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Jeg overdriver kanskje litt her i denne tråden, jeg også.
Jeg mente ikke ALLE julebrevene.

Mulig jeg har skrevet litt slik fordi dette året ikke har vært så godt......
For all del: Jeg er IKKE tilhenger av Jante-loven. Stort sett er det bra at folk skryter av sine barn og seg selv.
Men i år føler jeg det ikke er noe å skrive om. Annet at vi alle sammen her og nå har det ganske bra.
Som noen her sa: Det vilel tatt seg ut å komme med en hel haug med negative ting i slikt brev.

Jeg synes igrunnen det er veldig "greit" om noen skriver at året har vært tøft. Spesielt når man ikke har så mye kontakt, så kan man jo gå glipp av noe som er viktig. Jeg synes derfor ikke det er dumt at noen skriver at året ikke har vært bra, om det ikke har vært det. Syt er noe helt annet (vet du, skien min knakk når vi var på tur. Og som om ikke det var nok så har naboen nok engang kjøpt finere bil enn oss... ).

Om man først velger å sende et julebrev, så synes jeg det er flott om man er ærlig nok til å dele året som har gåttpå godt og vondt.

Gammel 29-12-07, 20:44   #6
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Etter å ha lest et par av dine tråder i romjulen begynte jeg å lure på om nicket ditt var et alias for Tråle.

Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 21:38   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten en slektning som de to siste årene har sendt et fantastisk underholdende julebrev, som er en motvekt til de mest skrytete variantene av arten. Det er ikke fokusert på trist og leit, men legger vekt på hvor vanlige og hverdagslige de er - at de har vært på ferie på det samme lite spennende stedet med de samme folkene, fortsatt har de samme gamle jobbene, kjører den samme gamle treige bilen, bor i det samme lite gjennomførte huset osv. Høres kanskje ikke så morsomt ut når jeg beskriver det her, men han skriver veldig bra og jeg lo høyt flere ganger da jeg leste brevene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 23:13   #8
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Etter å ha lest et par av dine tråder i romjulen begynte jeg å lure på om nicket ditt var et alias for Tråle.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 14:22   #9
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Hehe. Det er den beste kommentaren jeg har fått.
Sitter her og ler.

Neida, jeg er stort sett positiv. Har bare sovet litt lite denne jula.....
Har sittet oppe og lest julekort, vettu

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.