Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-08, 00:29   #1
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?

Nei, det syns jeg ikke.
Men er det uhøflig å be gjesten rydde for seg?

:hater også å rydde:

Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 00:39   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Nei, det syns jeg ikke.
Men er det uhøflig å be gjesten rydde for seg?

:hater også å rydde:

Det syns jeg ikke det burde være. Jeg tror det er et oppdrag for Oddgeir. Tross alt må barn rydde opp på rommet når de har vært hos andre for å leke. Når barn må rydde, må voksne det også!

Gammel 03-01-08, 00:40   #3
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det syns jeg ikke det burde være. Jeg tror det er et oppdrag for Oddgeir. Tross alt må barn rydde opp på rommet når de har vært hos andre for å leke. Når barn må rydde, må voksne det også!

Åh, Oddgeir!
Han hadde jeg helt glemt

Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 00:48   #4
B@mbi
Aktiv

B@mbi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
B@mbi er litt kul
Standard

Mannen her begynner av og til å rydde bort om han synes foreldrene hans har sittet for lenge

Gammel 03-01-08, 09:05   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg rydder gjerne av bordet og tørker av det mens gjestene er der, og det er på ingen måte noe signal om at de bør gå - bare at jeg vil at omgivelsene skal holde seg rimelig hyggelige under besøket. Det kommer jo også litt an på om det er et veldig kort besøk, eller et mer langvarig. Om det er en gjest som bare skal være der i en halvtime, rydder jeg heller etterpå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 09:17   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg har middagsbesøk så tillater jeg meg å sette inn i oppvaskmaskinen mens vi rydder av bordet. Vi har lukket kjøkken og kan ha oppvaskmaskinen på uten at det forstyrrer i stuen og det er så deilig at i hvert fall noe er vasket etterpå.

Jeg rydder i veldig liten grad av kaffebordet. Kanskje hvis folk blir så lenge at det er tydelig at alle er ferdig med kaffe og kaker og bordet er bombet. Da kan jeg sette ut kakefat og sette inn frukt i stedet. Men da sier jeg i så fall noe om det og håper at det ikke blir tatt som et signal, for det er det ikke.

Jeg har en gang vært i en konfirmasjon der vi var få gjester som kjente hverandre dårlig og vertskapet ikke bare satte i maskinen, men også tok hele håndoppvasken mellom middag og kaffe. Det føltes utrolig fremmedgjørende fordi det ble en lang og litt rar pause. Det kunne jeg ikke fått meg til å gjøre.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 11:13   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å rydde av bordet er greit, men å begynne å fløffe puter og sånn blir rett og slett for dumt.

(de kan liksom like godt begynne å slukke lysene og pusse tennene)

Gammel 03-01-08, 11:47   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det med den fløffinga av puter egentlig? Jeg hadde ikke tenkt over det tror jeg

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 12:46   #9
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hva er det med den fløffinga av puter egentlig? Jeg hadde ikke tenkt over det tror jeg

Jeg har en ekstrem venninne. Eller egentlig (jeg går alltid litt i surr med familieforholdet) så er hun vel gift med mitt søskenbarn. Hun er en sånn som ikke tåler en skrukke på duken, som gjerne flytter på kaffekoppen min hvis hun mener den står på feil sted, som fjerner mobiltelefonen min, som fluffer puter rundt oss, retter på duker, flytter på ting og tang - alt må være i orden og på linje, må vite! Perfekt til enhver tid. Jeg ser at hun blir irritert hvis noen bruker pynteputene til å støtte seg på, bak ryggen eller under armen. Så snart de da reiser seg - og puta ligger der med en tydelig "knekk" på, så er hun frempå og fluffer, og gjerne plasserer den litt unna så de ikke skal føle seg fristet til å misbruke puta en gang til.

For mange er gjenstander som duker, puter, lysestaker, golvtepper osv ikke bruksgjenstander, men dekorasjonsobjekter - og disse må stå i et spesielt mønster, ligge i en bestemt vinkel eller hva det måtte være.

Svigermoren min er forresten en sånn hysterisk "ikke søle på duken"-person. Å uff og uff som hun bærer seg hvis hun eller noen andre søler på duken under måltidet - til og med hjemme hos oss. Da er det i gang med 150 gode kjerringråd for å få vekk flekken, og vil helst røske duken vekk der og da for å ordne opp. Men for meg er duken der kun for å beskytte bordet...

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 14:39   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Fløffer du ikke puter?

Gammel 03-01-08, 14:52   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Fløffer du ikke puter?

Man kan jo riste dem opp da.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:59   #12
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

rydde av bordet gjør vi oftest, og da hjelper alle til... Gjør det samme hos de vi er hos jeg...
Men så har vi aldri "finbesøk", er jo bare vanlige venner og slikt..hehe
Er det noen som bare er en liten tur innom gjør vi ofte ikke det, men skal noen være flere timer er det greit å få kopper og kar vekk fra bordet.

Støvsuge og vaske gjør jeg ikke med besøk hvis ikke det er veltet noe, eller noen som er på besøk i flere dager....
og leker får blir til gjestene har reist.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.