Sv: Fjorårets beste og dårligste bøker
A spot of bother kommer på skuffelseslisten min også. Er vi enige om absolutt alt, Monsoon? 
Jeg måtte kikke på bokhyllen for å se hvilke andre bøker jeg har lest i år, og en av de som utmerker seg positivt er Ghostwritten av David Mitchell. Den anbefales helhjertet også. En annen bra bok var A history of Love av Nicole Krauss (selv om jeg kjenner litt på at hun og samboeren er litt sånn "den nye vinen", og ørlite grann oppskrytt). Siden jeg er så treg, leste jeg New York Trilogi av Paul Auster først i år, og den var veldig rar-bra.
Av skuffelser nevner jeg også The secret life of bees av Sue Monk Kidd. Rett og slett fjas. Anna Gavaldas Saman er ein mindre åleine kan du også ha for meg, både boken og filmen. Jeg innrømmer glatt at jeg irriterte meg grønn over alle ufullstendige setninger og ellipser, selv om jeg er inclined til å bruke det selv.
Bøker som kommer i kategorien "greit nok" er The Kite Runner og A thousand splendid suns. Det samme gjør Life of Pi, som også har ligget lenge før jeg gjøv løs på den.
|