|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?Det som fascinerer meg er mennesker som har flere års utdannelse og som fremdeles "tviholder" på helt feil tegnsetting til tross for alle de diskusjonene på det som har vært her inne. Finnes det de som kanskje ikke ønsker å skrive korrekt? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?
Nå følte jeg meg truffet, for jeg vet at jeg tuller med kommaene mine, men til mitt forsvar har jeg ikke lest tegnsettingsdiskusjonstrådene her inne. Min dårlige unnskyldning er at jeg sliter med norsk tegnsetting etter å ha skrevet nesten utelukkende på engelsk i mange år. Og engelske kommaregler er jo helt håpløse. Så jeg setter komma der jeg synes det passer med små pauser og håper ingen plages veldig av det.
|
|
|
#3 |
|
Ser lyst på livet
|
Nei, jeg snakker ikke om komma, de reglene sliter jeg kraftig med selv. Det er mer denne typen tegnsetting jeg tenker på: ???? !!!!!!!! .............. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Mener du meg?!!!??!! Sa brura!
|
|
|
#8 |
|
godtemonster
Aha. Da føler jeg meg mindre truffet - har nemlig sluttet med !!! og nesten med ... etter at jeg fant dere her på FP. :flink:
|
|
|
#10 |
|
godtemonster
Lovlig er det, men alt til sin tid. Jeg hadde dilla på ... en stund - så til de grader at det nesten var aldri enkle punktum i innleggene mine. Alle utsagn skulle liksom ende med undring eller være litt sånn uferdige eller hva det nå er man skal med de tre prikkene. Slitsomt. Nå har jeg bare et tankestrekproblem igjen. :jobber med saken:
|
|
|
#11 |
|
Ringskrømt
|
Dette minner meg om en historie. Jeg tok et bilde inn i en ramme i går, og skjerte meg på fingen. Fikk et orntlig papirkutt, men oppdaga i dag at jeg hadde satt plastere på feil fing. Så i et døgn, altså 24 timer, har jeg godt runnt med plaster på feil fing.
|
|
|
#12 |
|
Ser lyst på livet
|
Så lenge man bruker det korrekt, og ikke avslutter med, eller ............ over alt, så synes jeg det er greit. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?Tusen takk for en fin tråd. Har brukt litt tid på å lese linken fra NM, og jeg tørker fremdeles lattertårer. Intet annet enn fantastisk.
|
|
|
#14 |
|
saftig
|
Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?Jeg innrømmer glatt at jeg ofte himler over innlegg med mange skrivefeil. Det bidrar også helt klart til at jeg ikke tar innlegget like seriøst.
|
|
|
#15 |
|
I could be violet sky
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Ja men det er jo så altfor mykje å hugse på :stønn:
|
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker, krangling, rettskrivning |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|