Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir dere påvirket?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-06, 17:08   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir dere påvirket?

Det virker som de som "hever seg over" påvirkningen tror at man nødvendigvis blir presset til å kjøpe noe de ikke trenger eller noe som er mye dyrere enn man har råd til. Det er slett ikke tilfelle for mitt vedkommende, ihvertfall.

Jeg har ikke kjøpt ørten dyre barnevogner, fordi jeg ikke har interessen. Hvis man HAR det, er det jo supert å prate med likesinnede. Det er jo ikke noen forskjell på det og å ha datanerder eller jålejenter som kompiser IRL?

Som Stikka FANT jeg SM da jeg lette etter råd og tips, det hadde da vært usedvanlig tett av meg hvis jeg ikke tok rådene til etterretning.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 17:33   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det virker som de som "hever seg over" påvirkningen tror at man nødvendigvis blir presset til å kjøpe noe de ikke trenger eller noe som er mye dyrere enn man har råd til. Det er slett ikke tilfelle for mitt vedkommende, ihvertfall.

Kanskje vi oppfatter HI litt forskjellig? Du kan være inne på noe der.

Jeg oppfattet det som et spørsmål om jeg var blitt påvirket til å kjøpe ting jeg ikke egentlig trenger, men at jeg var blitt revet med av massene nærmest og det kan jeg svare nei på. Jeg har ikke sju vogner selv om vognmafiaen mener det er et minimum. Jeg vet ikke hva en skip hop er selv om jeg har sett overskrifter om det mange ganger. Så jeg har jo ikke latt meg påvirke av det jeg oppfatter som andres kjøpemani. Men jeg har latt meg inspirere i mange mattråder, boktråder, filmtråder og oppdragelsestråder. Det er helt sikkert.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 17:41   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg oppfattet det som et spørsmål om jeg var blitt påvirket til å kjøpe ting jeg ikke egentlig trenger, men at jeg var blitt revet med av massene nærmest og det kan jeg svare nei på. Jeg har ikke sju vogner selv om vognmafiaen mener det er et minimum. Jeg vet ikke hva en skip hop er selv om jeg har sett overskrifter om det mange ganger. Så jeg har jo ikke latt meg påvirke av det jeg oppfatter som andres kjøpemani. Men jeg har latt meg inspirere i mange mattråder, boktråder, filmtråder og oppdragelsestråder. Det er helt sikkert.

:leser HI en gang til:

Jeg er enig i at HI kan oppfattes slik du gjør, Nenne. Men det var ihvertfall ikke den betydningen JEG svarte på, og ikke de fleste andre heller, slik jeg oppfatter det.

Som vanlig er vi kanskje ikke så uenige.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 19:42   #4
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

:leser HI en gang til:

Jeg er enig i at HI kan oppfattes slik du gjør, Nenne. Men det var ihvertfall ikke den betydningen JEG svarte på, og ikke de fleste andre heller, slik jeg oppfatter det.

Som vanlig er vi kanskje ikke så uenige.

Jeg oppfattet det også slik som Scarlett, ikke som Nenne (m.fler)

Gammel 29-10-06, 20:58   #5
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

HI informerer:

Jeg lurer ikke på om dere handler fordi "alle andre" har det. Jeg lurer bare på om dere blir påvirket/inspirert når dere ser nye flotte klær, hører om bra parfymer, ser spennende bære-dingser osv osv. Jeg sidestiller vel også på mange måter inspirert og påvirket.

Jeg kjører jo ikke bakovervendt "fordi alle andre gjør det", men fordi jeg har lært mye om barn og sikkerhet i bil etter min tid på forum.

Jeg lager ikke god mat "fordi" Madam mim gjør det. Jeg kjøper ikke Odd Molly fordi Angelique gjør det, men jeg er blitt presentert for klær jeg synes er fine.

Utgangspunktet mitt for å starte diskusjonen var at jeg hørte at ulike forum brukes som markedsføringskanal for blant annet nettbutikker via "vanlige/tilfeldige" brukere. Da ble jeg faktisk ganske overrasket.

Sist redigert av Ingrid-lille : 29-10-06 kl 21:22.
Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 10:48   #6
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

HI informerer:

Jeg lurer ikke på om dere handler fordi "alle andre" har det. Jeg lurer bare på om dere blir påvirket/inspirert når dere ser nye flotte klær, hører om bra parfymer, ser spennende bære-dingser osv osv. Jeg sidestiller vel også på mange måter inspirert og påvirket.

Jeg kjører jo ikke bakovervendt "fordi alle andre gjør det", men fordi jeg har lært mye om barn og sikkerhet i bil etter min tid på forum.

Jeg lager ikke god mat "fordi" Madam mim gjør det. Jeg kjøper ikke Odd Molly fordi Angelique gjør det, men jeg er blitt presentert for klær jeg synes er fine.

Utgangspunktet mitt for å starte diskusjonen var at jeg hørte at ulike forum brukes som markedsføringskanal for blant annet nettbutikker via "vanlige/tilfeldige" brukere. Da ble jeg faktisk ganske overrasket.

For det første - JA, jeg blir påvirket/inspirert/opplyst! Tror jeg aldri kommer til å kjøpe crocks, men jeg ELSKER Odd Molly-klærne, og hadde nok ikke vært oppmerksom på dem om det ikke hadde vært for dette forumet.

Når det gjelder markedsføring: Jeg innrømmer gjerne at det var grunnen til at jeg meldte meg inn på NM. Jeg er da forretningskvinne, må vite! Da jeg meldte meg inn her la jeg elegant inn link i signaturen min, og den ble like elegant fjernet av admin
"Problemet" er at dette forumet er så bra at jeg tilbringer mye mer tid her enn på NM, hvor jeg strengt tatt burde vært og "jobbet"

Gammel 29-10-06, 18:32   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg oppfattet det som et spørsmål om jeg var blitt påvirket til å kjøpe ting jeg ikke egentlig trenger, men at jeg var blitt revet med av massene nærmest og det kan jeg svare nei på.

Slik oppfatter jeg også hovedinnlegger.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 19:10   #8
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg oppfattet det som et spørsmål om jeg var blitt påvirket til å kjøpe ting jeg ikke egentlig trenger, men at jeg var blitt revet med av massene nærmest og det kan jeg svare nei på.

Det var slik jeg oppfattet hovedinnlegget også.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.