Sv: Heksejaktes det på Gro nå?
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Trond Giske var det ja.
Jeg håper du er ironisk nå? Hvis ikke: Du kan ikke for alvor mene at man ikke skal benytte seg av de universelle rettighetene som finnes, fordi man mener at systemet burde være annerledes? Hvis jeg er i mot barnetrygd, så skal jeg frasi meg den? Hvis jeg mener at det burde være karensdager på sykemeldinger, så bør jeg frasi meg sykepenger? Du er klar over at en undersøkelse for noen år tilbake viste at 90% av de som mottar kontantstøtte faktisk er i mot kontantstøtteordningen? Jeg har selv benyttet meg av kontantstøtte, selv om jeg prinsipielt er i mot den, jeg føler ikke at det ligger noen motsetning i det. Selv om jeg synes kontantstøtten er en ordning som bør avskaffes, så vil jeg selvsagt ta i mot de pengene jeg lovfestet har krav på. De samme pengene brukes jo ikke til andre formål som jeg tenker kunne vært mer nyttige (barnehage f.eks), og som jeg personlig kunne ha nytte av. Det er svært mange som f.eks er hjemme med barna "ufrivillig" da det er venteliste på barnehageplass, og da kommer kontantstøtten godt med. Selv om kontantstøtten strengt tatt er en dråpe i havet sammenlignet med det å kunne ha barnet i barnehage - og dermed jobbe fullt.
Jeg var overhodet ikke ironisk. Trond Giske var ikke en hvem_som_helst da han søkte om kontantstøtte. Han var opposisjonens (selvutnevnte?) talsperson i kontantstøttespørsmål, og Trond Giske var den største motstanderen av dem alle. Hvis man ønsker å være stortingspolitikiker med troverdighet, så må man velge side. Det går ikke an å ri to hester på én gang. I det øyeblikket han søkte om kontantstøtte, fraskrev han seg retten til å uttale seg negativt om den som politiker - i alle fall om han hadde et ønske om å fremstå som en politiker med et snev av integritet. Trond Giske valgte å si ja takk til begge deler, og dette lider hans troverdighet av.
Jeg er for øvrig veldig fornøyd over ha fått muligheten til å disse Trond Giske uten å måtte starte en tråd selv. 
|