|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
| Se resultatene: Korleis skriv og si du mobilnummer? | |||
| To og to nummer f.eks 99 99 99 99 |
|
80 | 49,38% |
| Tre, to og tre nummer f.eks 999 99 999 |
|
53 | 32,72% |
| Anna |
|
38 | 23,46% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 162. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Smugleser
|
Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?Jeg skriver det slik: xxx xx xxx, men sier det slik; Nihundreogfemten åttito toenen.
|
|
|
#2 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?
Sånn sier jeg det og, og jeg kjenner heller ikke igjen hvis noen sier det på noen annen måte.
|
|
|
|
#3 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?Jeg kjenner heller ikke igjen nr. hvis de blir sagt på annen måte enn min, da blir jeg bare forvirret. Ikke mitt eget heller, eller spesielt ikke det.
|
|
|
#4 |
|
Just me
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?Skriver og sier mobilnummeret slik: XXX XX XXX. "vanlig" telefonnummer sier og skriver jeg slik: XX XX XX XX |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?
Samme her. Jeg blir helt forvirret om noen sier to og to sifre av gangen. Særlig om de har en sånn gammeldags uttalemåte i tillegg - "åttognitti, firogtredve, seksogsøtti". |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Korleis skriv og si du mobilnummer?Mobilnummeret mitt sier jeg xx xxx xxx rett og slett fordi det er veldig enkelt sånn. Mannens sier jeg xx xx xx xx, det samme med fasttlefon.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|