Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Internett og spilleavhengige (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-08, 14:55   #1
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Internett og spilleavhengige (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

.... Viktig at ungdommen ikke har tilgang til nettet fra rommet sitt. Best med fellespc ang. internett.

Nåja, alle våre tre har PC og nett fra rommet sitt. Det de også har er begrensninger i tid både på internett generelt og WoW spesielt (de to eldste). I tillegg har Kjæresten stengt Foreldreportalen og Dagbladets debattsider for meg. De åpnes bare ved spesielle tilfelle og er årsaken til at jeg er her inne litt rykkvis. Jeg har nemlig svært lett for å bli hekta på nettsteder og spill. Gjett hvem hjemme som overhode ikke får spille WoW, eller har tilgang til noen andre PC-spill?

Foreldreportalen tar litt overhånd fordi det er et fint forum. Dagbladet tar overhånd fordi det er så mange facinerende amøbekommentarer der.

Så lenge barna snakker om spillet med oss, har kontakt med andre venner og ikke er det minste redd for at vi står over ryggen på dem mens de spiller er jeg overhode ikke bekymret.

Hilsen SiwH - fra jobben

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 19:09   #2
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.barnevakten.no/sider/tekst.asp?side=23891 Her er noen tips.

Jeg vet ikke hvor gamle dine barn er, men etterhvert som de er eldre så er det vanskeligere å blande seg inn i nettbruken. Jeg har en datter på 16 år, og hun kan nok bli avhengig dersom hun fikk frie tøyler. Min sønn på snart 14 år tror jeg ikke ville blitt det. Så lenge det kun er en datamaskin i huset med nettilgang så begrenser det seg av seg selv. Mine to tenåringer har kjøpt seg pcer, men de har ikke nettilgang.

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Nåja, alle våre tre har PC og nett fra rommet sitt. Det de også har er begrensninger i tid både på internett generelt og WoW spesielt (de to eldste). I tillegg har Kjæresten stengt Foreldreportalen og Dagbladets debattsider for meg. De åpnes bare ved spesielle tilfelle og er årsaken til at jeg er her inne litt rykkvis. Jeg har nemlig svært lett for å bli hekta på nettsteder og spill. Gjett hvem hjemme som overhode ikke får spille WoW, eller har tilgang til noen andre PC-spill?

Foreldreportalen tar litt overhånd fordi det er et fint forum. Dagbladet tar overhånd fordi det er så mange facinerende amøbekommentarer der.

Så lenge barna snakker om spillet med oss, har kontakt med andre venner og ikke er det minste redd for at vi står over ryggen på dem mens de spiller er jeg overhode ikke bekymret.

Hilsen SiwH - fra jobben

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 11:50   #3
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

De på 16 og 13 har tilgang til internett og WoW, men med begrensninger. I tillegg kan vi se fra oss hva de holder på med til en hver tid og det vet de. Minsten på 11 har selvfølgelig ikke WoW, men ellers de samme begrensningene som de eldste.

Jeg er ikke spesielt bekymret for dem, de ser alle ut til å ha nogenlunde avslappet forhold til det hele. Den som fort blir hekta er meg. Jeg har gitt opp spill generelt fordi jeg vet av erfaring at jeg ikke klarer å styre meg. Kjæresten har kontrollen på meg, spill og nett.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.