|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Endelig noen som vil gjøre noe med Staff sine uttalelser
Selv om man mener det aldri så godt, så er det vel allikevel ikke greit å si det dersom det rent faktisk er feil?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Hva mener du med "rent faktisk er feil"? Hvordan vet du at de ikke er skadet for livet? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Hvordan kan du vite at de er det?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg tror ikke du skjønner hva jeg mener jeg. ALLE mennesker er mer eller mindre skadet av noe. Dersom ikke har de levd i en boble og blitt skadet av det også. Det er forskjell på å være skadet og ØDELAGT. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
For egen del så synes jeg kanskje begrepet "preget" passer bedre. Jeg tror vi alle blir preget av det vi opplever, men ikke nødvendigvis skadet eller ødelagt.
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Så hvis en person som har opplevd overgrep sier "Jeg føler meg ikke livsvarig skadet, du tar feil!", så skal vi ignorere egenopplevelsen å si: "Jo, det er du!"? Hele poenget er at folk opplever dette forskjellig, og vi må ta folks egenopplevelse på alvor. Jeg synes det virker som en trist livsholdning å på et generelt grunnlag si at livet består av livsvarige skader. Ja, vi påvirkes som mennesker av de erfaringene vi gjør i livet, negativt og positivt - det er det som gjør oss til den vi er. Men å si at man er livsvarig skadet av en hendelse, det kan man vel ofte ikke si noe om før man er i slutten av livet?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|