Sv: Sirkus = Organisert dyremishandling.
Opprinnelig lagt inn av syllan, her.
Mener du det er greit at de står i bås ca 20 timer til døgnet? Å tilbringer stooore deler av livet sitt i en trailer..?
Å jeg så nettopp video fra sirkus Arnardo der en mann slo en hund mens han børstet den... filmet med skjult kamera..
I Trondheim står ponniene ikke i bås men i inngjerding. Mulig de var inne om natten. Veien går slik at en ser sirkustomten.
Norske kyr og hester flest står faktisk i bås store deler av døgnet. Selv om regelverket sier at kyr i Norge skal ut er det ikke alle som er ute, langt derifra. Å få dispans er ikke umulig og det er dyr som kommer til slakteriet på sin første utetur fra fjøset.
Angående hest så er det langt fra alle Norske hester som er i luftegård store deler av dagen. Mange hester står inne nesten hele dagen untatt eventuell trening.
Jeg er faktisk mer bekymret for det store anntallet veddeløpshester i Norge som settes i trening LENGE før de er utvokst. Når de starter 2 åringer så belastes dyrene allerede fra ettårsalderen. Dette er lenge før skjelettet er ferdig utviklet.
Angående hundenummeret så synes jeg det er utrolig at den hengivenheten de hundene virket å ha for sin eier/trener var styrt av vold. Men ikke umulig.
|