Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Internett og spilleavhengige (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-08, 13:47   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Internett og spilleavhengige (Dagbladet)

Jeg synes WOW er verre enn forum da de som spiller sitte helt inne i spille og kan ikke svare i hele tatt når de holder på.

Har både familie og venner som har ødelagt mye av sitt sosiale liv på grunn av wow. Når det begynner å bli kjedelig så kommer det noe nytt inn i spillet og så er det gøyt igjen. Det er litt av problemet med WOW. De utvikler spillet hele tiden sånn at man ikke skal bli lei.

Mamma er hekta på Nancy drew spillene. Hver gang det kommer et nytt er ikke hun snakkenes til på 2 døgn. og så er det over.

Både jeg og mannen sitter mye på forum men vi snakker sammen sammtidlig og går til og fra og er med småen. Synes ikke det er det samme.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 14:19   #2
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg synes WOW er verre enn forum da de som spiller sitte helt inne i spille og kan ikke svare i hele tatt når de holder på.

Har både familie og venner som har ødelagt mye av sitt sosiale liv på grunn av wow.

Husk på at de som spiller WoW har et sosialt liv inne i spillet. Jeg har en fetter som har spilt online rollespill siden de begynte å komme på markedet rundt år 2000. I disse årene har han byttet spill mange ganger, men han spiller fremdeles med den samme gjengen. De har et "guild" med folk fra hele verden som flytter seg fra spill til spill etter hvert som de blir lei. Han har også vært over i USA på besøk flere ganger, og hatt besøk fra USA. De arrangerte fest for noen år siden, og folk kom fra et tosifret antall land for å være med. Poenget mitt er at det selvfølgelig er galt og spille slik at det går ut over familielivet og samlivet, men det at man spiller mye trenger ikke og bety at man ødelegger sitt sosiale liv, man har et sosialt liv også inne i spillet. Og hvis man tenker etter så regner jeg med at ganske mange på FP ser på andre FP'ere som venner og bekjente uten at man nødvendigvis har truffet hverandre. Man svarer på innlegg, gir hverandre prikker og sender PM og føler etter hvert at man kjenner den andre personen. Slik fungerer det også når man spiller online spill.

En ting jeg derimot stusser på er at det beskrives at folk detter helt inn i maskinen når de spiller. Jeg har mange ganger sittet ved siden av min fetter når han har spilt (han bor vegg i vegg med min mor der vi vokste opp så jeg stikker innom når jeg er hjemme en helg), og det har aldri vært noe problem og holde en samtale gående med ham. Wow og andre onlinespill er jo ikke veldig reaksjonsbasert, du velger et monster, velger et angrep og så trenger du strengt tatt ikke og gjøre så mye mer før monsteret er dødt. Helt ulikt de skytespillene som jeg spiller, der kreves det full konsentrasjon og kjappe reflekser så jeg blir faktisk helt borte når jeg spiller. Men det fører også til at jeg ikke orker og spille veldig lenge.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 14:22   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ja de har et sosialt liv der. En god venn av meg fant til og med damen der inne og reiser nå mellom norge og London for å møte henne. MEN de har mista alle vennene de hadde fra før. som bor i nabolaget. Sluttet å dukke opp på fester osv.

Når de er virkelig inne i spillet sitter de og snakker med de de spiller sammen med om spillet. Det blir som å sitte i telefonen hele dagen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.