Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Observasjon på NAV

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-08, 14:45   #1
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Observasjon på NAV

Konklusjon: Norske bedrifter er for lite flinke til å ansette mørkhudede innvandrer slik at de ikke blir integrert i vårt samfunn.

/debatt over

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 14:48   #2
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Konklusjon: Norske bedrifter er for lite flinke til å ansette mørkhudede innvandrer slik at de ikke blir integrert i vårt samfunn.

/debatt over

Nettopp. Jeg har flere eksempler på det.
B.la en jeg kjenner fra Iran som gikk ut av NTH (sivilingeniør) med toppkarakterer 6 mnd å få jobb. Nå noen år etterpå har han ingen problemer.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 15:03   #3
TBM
Passiv

Standard

Hva slags debatt ønsker du Isbjørn?

I dag er NAV et felles kontor for mange ulike mennesker og deres behov. Det er vel ingen hemmelighet at utlendinger med en annen hudfarge er de som mest faller utenfor arbeidslivet.

Jeg slutter meg til Juste og sier at en evt. debatt stopper der.

(Hvis du ønsket en debatt om at at "utlendinger snylter på samfunnet" - så forventer jeg vel et noe mer velfundert utgangspunkt enn en observasjon på et kontor på en dag.)

Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 21:05   #4
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Hva slags debatt ønsker du Isbjørn?

I dag er NAV et felles kontor for mange ulike mennesker og deres behov. Det er vel ingen hemmelighet at utlendinger med en annen hudfarge er de som mest faller utenfor arbeidslivet.

Jeg slutter meg til Juste og sier at en evt. debatt stopper der.

(Hvis du ønsket en debatt om at at "utlendinger snylter på samfunnet" - så forventer jeg vel et noe mer velfundert utgangspunkt enn en observasjon på et kontor på en dag.)

Jeg ønsket en debatt ut fra mitt lille utsagn i hovedinnlegget. Er det man observerer slik man TROR det er? Var alle av disse 70 % mørkhudede menneskene innvandrere/utlendinger? Kanskje 2 av dem var norske, kanskje 3 av dem skulle ha svangerskapspermisjon og skulle søke om fødselspenger? Eller var det språkkurs den aktuelle dagen?

Ofte ser vi ting og drar konklusjoner ut fra det der og da, uten å vite mer om bakgrunnen til de menneskene vi ser. Jeg må innrømme at jeg tenkte mitt da sambo kom hjem og fortalte om observasjonen, men etter å ha tenkt mere på det så er det nok ganske sant at de som snakker dårlig norsk, ikke ser norsk ut og/eller har et utenlandsk, navn, har større problemer med å finne seg arbeid.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.