Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen som bor i Nittedal?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-08, 20:55   #1
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som bor i Nittedal?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ellers så vil jeg si at Nittedal preges litt av at det er en bygd, og det kan, som innflytter, ta litt tid før man er "inne". Men folk er veldig hyggelige, så det er ikke det det står på.

Jeg får litt bygd følelse der, ja. Samtidig er det utrolig positivt med marka så nært, skiløyper og fiskevann og varingskollen.

Så gøy at det er så mange FP damer der.

Dragen:

Er det egen skole på Rotnes da? På kartet så ser jo det ganske "langt" ut til Slattum?

Gammel 25-01-08, 21:25   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Er det egen skole på Rotnes da? På kartet så ser jo det ganske "langt" ut til Slattum?

To barneskoler, en ungdomsskole og en videregående, så det er nok av skoler der.

Gammel 25-01-08, 22:59   #3
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Rotnes er sentralt og fint. Vi har toget, alle skoler og flere butikker (inklusiv et såkalt senter der det er blomsterbutikk, pol, bokhandel, apotek og andre nyttige butikker). Mange av de vi kjenner her nå kjenner vi gjennom barnehagen eller kor, det er mange akademikere som kommer fra hele landet vil jeg si. Flere jobber i sentrum, Nydalen, Majorstua, Blindern, men kjenner også to som jobber på Fornebu. Begge disse kjører faktisk bil, og da må man nok regne med å kjøre tidlig for å unngå kø.

Jeg liker godt søndre del av bygda også, det er vel 8 km fra Rotnes til Slattum omtrentlig (tipper). Kjenner flere som bor der. Kan være en fordel å bosette seg der om man vet at man trenger å kjøre bil fordi man skal på kryss og tvers av Romerike, det er jo ikke langt til Gjelleråsen eller E6.

Både Slattum/Hagan og Rotnes har jo marka like utenfor døra. Det er litt forskjell på hvor man bor lokalt. Liker man å sykle, rusle eller gå på ski er dette eldorado. Det er full fart i akebakken ved oss hver helg, barn på ski og vafler til salgs, sånt liker jeg! Det passer bedre for oss i vår situasjon nå med to små barn enn kafélivet og shopping.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 17:36   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Både Slattum/Hagan og Rotnes har jo marka like utenfor døra. Det er litt forskjell på hvor man bor lokalt. Liker man å sykle, rusle eller gå på ski er dette eldorado. Det er full fart i akebakken ved oss hver helg, barn på ski og vafler til salgs, sånt liker jeg! Det passer bedre for oss i vår situasjon nå med to små barn enn kafélivet og shopping.

Vi har nå vært på rekogniseringstur over "hele" Nittedal og liker absolutt det vi ser. Det området som er mest aktuelt er fortsatt Slattum (på oversiden av gamleveien), da vi begge ser for oss at vi må kjøre, evt at mannen tar buss.

Jeg har fått fortalt at det kan være veldig masse kø fra tunnellen og til Rotnes på ettermiddagen? En kollega av meg som bor på Kjul antok at det tok ca 20 min fra tunnellen til Rotnes?

Apan: mannen er utleid konsulent, så selv om han jobber der i dag, vet vi ikke hvor han jobber om et år eller om 3 år. Så vi ønsker å bosette oss en plass som er mulig å pendle fra, uansett hvilken retning man skal og det skal ikke være i sentrum av Oslo.

Slik vi ordner oss nå, så kjører jeg kl 07 og han 8.30, da bruker han 20 min til jobb og jeg 35. På ettermiddagen kjører jeg 15.30 og får hentet i bhg kl 16.10 og mannen kjører fra jobb kl 17.10 og bruker maks 15 min hjem.

Gammel 27-01-08, 18:22   #5
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått fortalt at det kan være veldig masse kø fra tunnellen og til Rotnes på ettermiddagen? En kollega av meg som bor på Kjul antok at det tok ca 20 min fra tunnellen til Rotnes?

Er nok omtrent slik.

Slik vi ordner oss nå, så kjører jeg kl 07 og han 8.30, da bruker han 20 min til jobb og jeg 35. På ettermiddagen kjører jeg 15.30 og får hentet i bhg kl 16.10 og mannen kjører fra jobb kl 17.10 og bruker maks 15 min hjem.

Minner om vårt mønster. Vi bytter på at en har tidlig-dag og den andre sein-dag, på den måten blir barnehagedagene ganske greie fra 8-16.15 omtrentlig, noe jeg synes er greit for litt større barn fra sånn 3 år. Nå skal jeg jobbe 80% for å få muligheten til mer fleksible ettermiddager for lillebror.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 19:30   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen er ikke enig. Han har kjørt denne veien i over et halvt år nå og sier at han bruker 10 min fra Gjelleråsen til Bjertnes ungdomskole hvis det er normalt rush (dvs. at køen ikke stanser før på Kjul) og 12 min hvis det er mer enn normal trafikk (dvs. at køen stanser før tunnelen). Vanligvis kjører han tunnelen - hvis det står fra før tunnelen kjører han parallelt med RV4 via Hagan (dvs. gamleveien). Mannen jobber ved Ikea på Furuset og bruker vanligvis 25 min dør til dør fra jobb til barnehage ved Bjertnes ungdomsskole. Han bruker 22 min hvis det er mindre trafikk og hvis han bruker 30 min så er det hvis det har skjedd et kræsj. Mannen slutter kl. 16 på jobb og henter barnet kl. 1635 i barnehagen. :avhandling:

Gammel 28-01-08, 10:06   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Mannen er ikke enig. Han har kjørt denne veien i over et halvt år nå og sier at han bruker 10 min fra Gjelleråsen til Bjertnes ungdomskole hvis det er normalt rush (dvs. at køen ikke stanser før på Kjul) og 12 min hvis det er mer enn normal trafikk (dvs. at køen stanser før tunnelen). Vanligvis kjører han tunnelen - hvis det står fra før tunnelen kjører han parallelt med RV4 via Hagan (dvs. gamleveien). Mannen jobber ved Ikea på Furuset og bruker vanligvis 25 min dør til dør fra jobb til barnehage ved Bjertnes ungdomsskole. Han bruker 22 min hvis det er mindre trafikk og hvis han bruker 30 min så er det hvis det har skjedd et kræsj. Mannen slutter kl. 16 på jobb og henter barnet kl. 1635 i barnehagen. :avhandling:

Jeg er enig med mannen til Veronal, det er sjelden (som oftest bare fredager eller om det har skjedd en ulykke) at det står såpass mye at man bruker 20 minutter.

Gammel 28-01-08, 17:50   #8
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også enig med mannen til Veronal.

Gammel 27-01-08, 20:00   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da funker sikkert andre siden av byen. Vi har tilsvarende system (har ikke nesten alle det? ), men vi er igang tidligere og møtes hjemme klokka 17, og da funket det ikke å skulle kjøre fra Bærum.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.