|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldreNooria; Jeg mente ikke at kristne ikke får være fosterforeldre, for all del! Jeg tenkte på dem som har endel fanatiske religiøse holdninger. Jeg mente at dem nok ville bli oppdaget og silt ut.
|
|
|
#2 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldre
Jo, men som Glitterchic skriver tror jeg at det du og jeg ser på som vanlige kristne (feks meg) av mange andre sees på som "strengt religiøse". |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Hva som er vanlig kristen, avgjøres jo av hvor du er selv. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Ja det er jo helt umulig å definere på generelt grunnlag hva som er en "vanlig kristen", men det var mer for å nyansere i forhold til Desembermamma (som kjenner meg og vet litt om hva jeg står for). |
|
|
|
|
|
#5 |
|
superbruker
|
Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldreUt fra det som stod i artikkelen så har både barnet og foreldrene psykiske problem. De fosterforeldrene som hadde best forutsetninger for å kunne ta vare på barnet var et par som tilfeldigvis er lesbiske. For meg er seksuell legning og religion noe som kommer langt ned på listen over kriterier for fosterforeldre. Hadde det stått mellom 2 fosterforeldre med lik kompetanse så er jeg enig i at man skal høre på foreldrenes ønsker enten det handler om religion eller seksuell legning. Ellers tar man det som er best for barnet.
|
|
|
#6 |
|
Alltid våken
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Helt enig her altså.
|
|
|
#7 |
|
Live and let live
|
Ja, men spørsmålet er om hvordan det praktiseres eller ikke praktiseres ovenfor ungen. Jeg tenker mer som i at dersom man er sånn fanatisk kristen som nesten kvalifiserer til en ny barnevernsak. At man ikke klarer å la være å snakke om synd og forlatelse, og harmdirrende ber om at barnet må renses for foreldrenes synder og slik. Poenget er jo hvordan de evner å forholde seg til barnets beste slik barnevernet og de fleste ser på det. Jeg klarer ikke å forklare meg noe bedre, men jeg oppdaget at Oyoy har beskrevet at det fungerer slik jeg mener:
|
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
Det var i grunnen godt sagt. Barnet bør jo komme aller først.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|