Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldre

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-08, 11:26   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldre

Nooria; Jeg mente ikke at kristne ikke får være fosterforeldre, for all del! Jeg tenkte på dem som har endel fanatiske religiøse holdninger. Jeg mente at dem nok ville bli oppdaget og silt ut.

Gammel 30-01-08, 11:34   #2
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Nooria; Jeg mente ikke at kristne ikke får være fosterforeldre, for all del! Jeg tenkte på dem som har endel fanatiske religiøse holdninger. Jeg mente at dem nok ville bli oppdaget og silt ut.

Jo, men som Glitterchic skriver tror jeg at det du og jeg ser på som vanlige kristne (feks meg) av mange andre sees på som "strengt religiøse".

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 11:37   #3
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jo, men som Glitterchic skriver tror jeg at det du og jeg ser på som vanlige kristne (feks meg) av mange andre sees på som "strengt religiøse".

Hva som er vanlig kristen, avgjøres jo av hvor du er selv.

Du har jo selv indikert at jeg ikke er kristen, lenger opp.

Jeg kjenner kun en kristen som innrømmer å være "talibankristen" (hans ord). Jeg har naboer som er mormonere, jeg tror de oppfatter seg som normalt kristne, men det er en del interessante vridninger Mazungen oppfatter der.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 11:40   #4
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Hva som er vanlig kristen, avgjøres jo av hvor du er selv.

Du har jo selv indikert at jeg ikke er kristen, lenger opp.

Jeg kjenner kun en kristen som innrømmer å være "talibankristen" (hans ord). Jeg har naboer som er mormonere, jeg tror de oppfatter seg som normalt kristne, men det er en del interessante vridninger Mazungen oppfatter der.

Ja det er jo helt umulig å definere på generelt grunnlag hva som er en "vanlig kristen", men det var mer for å nyansere i forhold til Desembermamma (som kjenner meg og vet litt om hva jeg står for).

På generelt grunnlag finnes det selvsagt ikke noe som heter vanlig kristen.

Når det gjelder deg, beklager jeg dersom jeg har antydet noe om din tro og trostilknytning. Den vet jeg ingen ting om.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 11:46   #5
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Ut fra det som stod i artikkelen så har både barnet og foreldrene psykiske problem. De fosterforeldrene som hadde best forutsetninger for å kunne ta vare på barnet var et par som tilfeldigvis er lesbiske. For meg er seksuell legning og religion noe som kommer langt ned på listen over kriterier for fosterforeldre. Hadde det stått mellom 2 fosterforeldre med lik kompetanse så er jeg enig i at man skal høre på foreldrenes ønsker enten det handler om religion eller seksuell legning. Ellers tar man det som er best for barnet.

Gammel 30-01-08, 11:59   #6
Oyoy
Alltid våken

Oyoy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Ut fra det som stod i artikkelen så har både barnet og foreldrene psykiske problem. De fosterforeldrene som hadde best forutsetninger for å kunne ta vare på barnet var et par som tilfeldigvis er lesbiske. For meg er seksuell legning og religion noe som kommer langt ned på listen over kriterier for fosterforeldre. Hadde det stått mellom 2 fosterforeldre med lik kompetanse så er jeg enig i at man skal høre på foreldrenes ønsker enten det handler om religion eller seksuell legning. Ellers tar man det som er best for barnet.

Helt enig her altså.
Hadde jeg hatt en kort plassering så hadde jeg villet tatt hensyn til foreldrenes religion og gjort så godt jeg kunne for å etterfølge det de synes er riktig.
Langvarig plassering blir litt annerledes, for da er det litt mere snakk om at barnet skal intergreres i familien og nærmiljøet, og da synes jeg barnets behov går foran foreldrene sine. Et muslimsk lite barn som er plassert for hele oppveksten bør få lov å spise pølser i barnebursdag på lik linje med de andre barna mener jeg. Samme med bekledning, jeg hadde kledd fosterbarnet i det samme som de andre barna i nærmiljøet, ikke med hodeplagg eller annet foreldrene skulle ønske. Det er viktig at barne ikke skiller seg ut, de har nok å dra på som det er.
Kortvarig plasseringer har jo ofte mye mere kontakt med bio enn langvarige, og da blir det på en måte mere naturlig å ta hensyn til foreldrenes ønsker, noe jeg og synes er viktig med tanke på at de skal tilbake til foreldrene.

Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 12:09   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ja, men spørsmålet er om hvordan det praktiseres eller ikke praktiseres ovenfor ungen. Jeg tenker mer som i at dersom man er sånn fanatisk kristen som nesten kvalifiserer til en ny barnevernsak. At man ikke klarer å la være å snakke om synd og forlatelse, og harmdirrende ber om at barnet må renses for foreldrenes synder og slik. Poenget er jo hvordan de evner å forholde seg til barnets beste slik barnevernet og de fleste ser på det. Jeg klarer ikke å forklare meg noe bedre, men jeg oppdaget at Oyoy har beskrevet at det fungerer slik jeg mener:

Opprinnelig lagt inn av Oyoy, her.

Det er ikke noe problem for bv, men de har visse regler de må følge. De får ikke lov å "prakke" på barne sin religion, og de får ikke lov å ta dem med på møter i menigheten sin. De får heller ikke lov å snakke religion med fosterhjemmene de viderebringer ungene til.

Gammel 30-01-08, 14:25   #8
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Det var i grunnen godt sagt. Barnet bør jo komme aller først.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.