Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldre

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-08, 12:04   #13
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldre

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Med tanke på at fosterforeldre og biologiske foreldre skal kunne samarbeide så synes jeg faktisk at man bør tenke litt på slike ting.

Jeg tror feks ikke at jeg hadde syntes at det var spesielt kjekt om mine unger ble plassert hos veldig religiøse mennesker om jeg havnet i en situasjon hvor mine barn trengte fosterhjem. Jeg hadde derimot ikke brydd meg om hvor vidt de var lesbiske eller ei. Men jeg kan forstå ut fra det at jeg selv ville hatt preferanser, at andre også har det. Selv om jeg nødvendigvis ikke er enig i begrunnelsen. Men så antar jeg at det er noen som synes min begrunnelse blir diskriminerende og feil også .

Enig med deg. Det ER viktig at foreldrene har tillit til fosterforeldrene, og motsatt. Dette er viktig av hensyn til samarbeidet, som igjen er viktig for barnet.

Jeg syns det er vanskelig å lage "regler" for slike ting, men der hvor det er åpenbart en kultur- eller religions-kollisjon syns jeg at foreldrene bør få ha et ord med i laget ved valg av fosterhjem.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.