Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Kresne" unger og usunn mat

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-08, 19:46   #1
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Kresne" unger og usunn mat

Det skal smakes. Enkelt og greit. Tror det er veldig viktig å lære barna at det er viktig å smake på mat fra dem er små.

Minner meg om da jeg for engang skyld faktisk første og siste gangen hadde besøk av søskenbarn til mannen min. Jeg stolt som hane, hadde laget persisk mat. Enkelt rett med kylling og tomatsaus og bær som smaker sur/søtt og safran over risen.
Voksne damen på over 30 år fikk nesten eplepsianfall over safranen og bærene og nektet å smake og skapte så noe at jeg hadde lyst å fike til henne. Men mest av alt var jeg flau. Jeg var ung 22 år og ville gjøre bra første inntrykk for å endelig møte noen i fra familien hans. Også nektet hun å smake på maten min og ristet på hodet og lagte grimaser.

Blir flau den dagen idag når jeg tenker på det.

Gammel 01-02-08, 20:16   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Voksne damen på over 30 år fikk nesten eplepsianfall over safranen og bærene og nektet å smake og skapte så noe at jeg hadde lyst å fike til henne. Men mest av alt var jeg flau. Jeg var ung 22 år og ville gjøre bra første inntrykk for å endelig møte noen i fra familien hans. Også nektet hun å smake på maten min og ristet på hodet og lagte grimaser.

Jeg har forståelse for at en del mat ganske enkelt byr deg imot, men det må være mulig å takle det på en litt mer moden måte enn det du beskriver her. At voksne mennesker rynker nesa og rister på hodet høres helt absurd ut! Blir flau på hennes vegne jeg også, Azi.

Jeg vil ikke at verken store eller små skal spise maten hvis de ikke liker den. Er jo greit at de smaker på det, men da synes jeg det er bedre at vertskapet er forberedt og vet at gjestene har melkeinntoleranse, er vegetarianere osv, enn at gjestene skal spise maten for å være høflig. For gjestenes del, kan de sikte seg ut det de liker (av feks tilbehøret) og spise det.

Gammel 01-02-08, 22:15   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Det skal smakes. Enkelt og greit. Tror det er veldig viktig å lære barna at det er viktig å smake på mat fra dem er små.

Minner meg om da jeg for engang skyld faktisk første og siste gangen hadde besøk av søskenbarn til mannen min. Jeg stolt som hane, hadde laget persisk mat. Enkelt rett med kylling og tomatsaus og bær som smaker sur/søtt og safran over risen.

Himmel så uhøflig! Det høres veldig godt ut, syns jeg!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 22:17   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

eg var ung 22 år og ville gjøre bra første inntrykk for å endelig møte noen i fra familien hans. Også nektet hun å smake på maten min og ristet på hodet og lagte grimaser.

For en grusom opplevelse det må ha vært for deg. Jeg hadde blitt kjempelei meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.