Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Kresne" unger og usunn mat

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-08, 20:30   #11
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: "Kresne" unger og usunn mat

Nå er det en stund siden noe har skrevet her, men jeg leste i tråden da diskusjonen pågikk, og den fikk meg til å endre noen syn på noen ting. Den fikk meg også til å bli enda sikrere på holdninger jeg hadde fra før, for eksempel om at ingen barn er flinke når de spiser godt, og at "tvangsforing" ikke fører noe godt med seg.

Jeg jobber i barnehage sammen med forskjellige typer folk i ulike aldre. Noen er av opfatningen at barn skal spise opp maten de har tatt til seg eller har med seg i matboksen, andre er runde i kantene og ser situasjon og barn an. Mange har for vane å rose barn som spiser godt.

At barn sliter med å få i seg nok næring fordi de rett og slett er så forferdelig kresne var nytt for meg. Jeg har hatt tro på utsagnet om at de spiser bare de blir sultne nok, inntil jeg leste noen av innleggene i denne diskusjonen.

Det er matnytting å være på foreldreportalen merker jeg!

Så har jeg et lite spørsmål generelt om hvordan dere som foreldre ser for dere og ønsker at barnehagen skal jobbe mht måltid og spising? Og spørsmålet går spesielt til dere som har barn med spisevegring som dere kaller det.

:Nysgjerrig førskolelærer:

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.