Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-06, 20:47   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Det er ikke alle som har skapet fullt av selskapskjoler i alle regnbuens farger, og når man er ung (og hipp og kul) så kan det være man har andre ting å bruke penger på enn en overoppstaset kjole som kun kan brukes ved ytterst sjeldne anledninger. Det er sikkert vanskelig å forstå for gamle, konservative regelryttere som syns at klesvalg viser egoisme. Men sånn er det faktisk.

Jeg syns man skal unngå å ha på seg sin gamle, avlagte hvite brudekjole i andres bryllup. Men har man en pen, sort kjole så har man da vitterlig pyntet seg. Og da får de som syns dette er ødeleggende for brudeparets eller sin egen dag skylde seg selv.

Hvilken betydning har dette for bryllupet egentlig? Er det avgjørende for en strålende dag at alle har riktige klær på seg? Det kan jeg bare ikke se noen logikk i.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 21:02   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er ikke alle som har skapet fullt av selskapskjoler i alle regnbuens farger, og når man er ung (og hipp og kul) så kan det være man har andre ting å bruke penger på enn en overoppstaset kjole som kun kan brukes ved ytterst sjeldne anledninger. Det er sikkert vanskelig å forstå for gamle, konservative regelryttere som syns at klesvalg viser egoisme. Men sånn er det faktisk.

vi har kun snakket om farge her.....

Gammel 02-11-06, 21:05   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

vi har kun snakket om farge her.....

Jeg skjønner enda mindre hvis man kan ha en hvilken som helst kjole bare den ikke er sort. I de bryllupene jeg har vært har de kvinnelige gjestene hatt kjoler som ikke passer til hverdagsbruk.

Gammel 02-11-06, 21:11   #4
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da mange kreative måter å løse dette på om man vil. Låne en kjole feks?

Jeg lånte selv en bunad til et bryllup der antrekket var "Bunad" da jeg var gravid og ikke fikk på meg min egen. Det var sikkert mange som hadde vært forståelsesfulle over den store magen om jeg hadde stilt i gravidekjole, men jeg synes det var en hyggelig gest å anstrenge meg litt jeg da. Det var forresten flere andre som hadde lånt bunad.

Og jeg var veldig glad da det viste seg at de hadde planlagt et fellesbilde med alle gjestene på tunet, og alle hadde bunad på seg. Selv om det nok hadde vært bittelitt mer behagelig for MEG med en vanlig kjole.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 21:17   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var i et bryllup av typen uformelt for en stund siden. Hadde på meg svart langt skjørt, brun og svart topp og svart sjal over. Jeg følte meg ikke utenfor.

Når det er sagt så var det mange som hadde kjoler av typen ball- Tror mange liker å pynte seg og benytter slike anledninger.

Gammel 02-11-06, 21:22   #6
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner enda mindre hvis man kan ha en hvilken som helst kjole bare den ikke er sort. I de bryllupene jeg har vært har de kvinnelige gjestene hatt kjoler som ikke passer til hverdagsbruk.

Nå er du vanskelig.

Gammel 02-11-06, 21:24   #7
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det beste må være å høre med brudeparet, det er deres dag

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 21:37   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Nå er du vanskelig.

Javel. Like vanskelig som gamliser som blir såret og irriterte over andres klær.

Gammel 02-11-06, 21:40   #9
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Javel. Like vanskelig som gamliser som blir såret og irriterte over andres klær.

Jeg tror du misforstår litt. Såret? Irriterte?
Dersom jeg ser noen i sort kjole i bryllup, så syns jeg bare de er litt uhøflige og syns litt synd på dem siden jeg vet at mange tenker det samme om dem den kvelden.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.