Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt sent for isbilen nå kanskje?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-08, 19:25   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Litt sent for isbilen nå kanskje?

Klokka er 1930 - og de fleste av ungene i blokka har lagt seg/sover. Utenfor står isbilen og intens-ringer med klokka si . Er det bare jeg som synes at det er i seneste laget å selge is nå?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 19:28   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt sent for isbilen nå kanskje?

Tja, det er ikke så lett å finne passelige tidspunkter på ettermiddagen sikkert. Før fem-halv seks sitter mange og spiser middag osv, da passer det heller ikke. Og de skal sikkert rekke over et visst område i løpet av ettermoddagen, slik at det lett kan bli såpass sent før de er ferdige.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 19:33   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det har hendt flere ganger i det siste at den kommer så sent, så han får vel solgt noe ja. Synes bare det er unødvendig å vekke hele nabolaget *sur kjerring*.

Gammel 20-02-08, 19:35   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt irritert selv. Vesla er i seng rundt 19, og ikke tale om at hun IKKE hadde våknet av Isbilen.

Gammel 20-02-08, 19:37   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er nok ikke så lett å finne den riktige tiden som kan passe for alle med tanke på barn, middagslaging/spising, jobb etc.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 19:40   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Her i distriktet kjører isbilen lørdag for- og ettermiddag, det er egentlig veldig greit.

Digresjon: Min mann skjønte hvor gravid jeg var, da jeg en lørdag formiddag våknet - i ekte Nemi-stil - av isbilen, slengte på meg en liten kjole og småsko og løp ut for å rekke den.

Gammel 20-02-08, 19:41   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hører Isbilen i firetiden annenhver onsdag, men ikke F om jeg finner den. Ja jeg har lett!
Det står "Postveien" på hjemmesiden deres, men den veien er jo like lang som herfra til Afrika!

Gammel 20-02-08, 19:54   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

På kveldene kan de iallfall skru av den møkkamusikken eller i det minste spille den litt lavere, om det går.

Gammel 20-02-08, 19:55   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Vår har ikke musikk. Den har en bjelle den ringer med. Høyt.

Gammel 20-02-08, 19:58   #10
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje han satser på gravide med isdilla?

Men jeg deler din irritasjon for den høye bjellen!

Gammel 20-02-08, 20:03   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Kanskje han satser på gravide med isdilla?

Det verste er at han klarte å friste meg . Ikke noe som kommer regnskapet hans til gode i allefall; vi har eksklusiv sjokoladeis i fryseren - men den skulle jo ligge der til helga *trenger seriøst avledning og hjelp til å motstå fristelsen*

Gammel 20-02-08, 20:09   #12
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke hjelpe deg. :har akkurat hentet karamellpudding i kjøleskapet:

Gammel 20-02-08, 20:10   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før vi flyttet kom alltid isbilen sånn i 20-tiden. Jeg er vel så glad i is som datteren min, så han fikk da solgt noe. Det var slettes ikke bare meg som handlet heller.

Lyden er ganske gjennomtrengende, for jeg har noen ganger gått ut og så har den vært veldig langt unna. Husker en 16. mai jeg sprang rundt halve nabolaget i striregn med snuppa (2 år) på slep for å kjøpe is.

Gammel 20-02-08, 21:37   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kommer de 1945. Det er akkurat samtidig med Trollmor har lagt sine elleve små troll.

Men ungene vet ikke hva ringingen betyr, tror jeg. De reagerer i hvert fall ikke på lyden.

Men uansett så synes jeg det er en aldeles utidig og påtrengende markedsføringsstrategi. Vi hadde ikke godtatt det av noen andre matvareselgere. Se for dere en rullende, plingende pølsebod.

Gammel 20-02-08, 22:48   #15
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men ungene vet ikke hva ringingen betyr, tror jeg. De reagerer i hvert fall ikke på lyden.

Ungene våre tror at den ringer fordi den er tom for is.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:50   #16
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

En gang, da storebror var baby, ringte det på døren like før halv ti på kvelden. Der sto den en mann som ville selge meg fersk fisk. Jeg var ikke spesielt høflig mot ham.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 22:52   #17
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her kommer isbilen rundt 21. Men han ringer ikke mye da. Bare et ring i ny og ne for å vise at han er der. Og så er det jo tyrkisk pepper is der.

Gammel 20-02-08, 22:55   #18
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har hørt noe om at en av isbil-typene har musikk isteden for bjelle... da foretrekker jeg nok bjellen vi er vant med, ja.
Hos oss kommer isbilen rundt 19.30. Vi kjøper uansett ikke noe på vinteren så storebror vet at han må vente til det blir varmere i været før vi kjøper derifra igjen.

Gammel 20-02-08, 23:02   #19
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Kommer rundt kl 21 her også. Litt seint synes jeg selv om det er fredager den bruker å komme.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 23:14   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt overrasket over hvor mange som handler av isbilen, jeg. Har dere ikke fryser?

Emneord
isbilen

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.