|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?
Haha, jeg har en idé om hvem av mine morbide medmodder det kan være.
![]() |
#2 |
heimføing
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Har ikke tenkt på egen begravelse, men har tenkt på egen død ja, i den forstand at jeg har skrevet testamente :bank i bordet: Samt informert min mor og min sønn om at dette ligger hos tingretten. Mamma bare fnyste, av en eller annen grunn.
Stort sett enig. Men det hadde vært hyggelig om de husker på at jeg har meldt meg ut av kirka og inn i HEF, og fikser en humanistisk seremoni.
Nei, det må den vel ikke? Jeg kan huske fra barndommen at begravelser ble holdt hjemme hos folk, eller på samfunnshuset. Dette var før det ble bygget bedehus og kapell i hjembygda mi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg vil helst begraves økologisk, jeg. Kremasjon og tradisjonell begravelse er faktisk et ganske stort miljøproblem, som fører til at forråtnelsesprodukter, tungmetaller og giftige kjemikalier slippes ut i naturen. Ved økologisk begravelse "frysetørrer" man kroppen, og den begraves i en grunn grav hvor restene av kroppen raskt går tilbake i kretsløpet.
![]() |
#4 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fantastisk! Det skal jeg underrette mine pårørende om snarest.
![]() |
#5 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Men, Kris, hvordan unngår man at stoffene kommer ut i naturen på denne måten?
![]() |
#7 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tannlegen min og jeg diskuterte faktisk dette med amalgamfyllinger/kvikksølv og muligheter for forgiftning. Han fortalte at kvikksølv ikke er giftig før det varmes opp til x-antall grader (husker ikke hvor mye) slik at giftige gasser dannes/frigjøres, og at det, som du nevner, er et problem ved kremasjon. Så lenge kvikksølvet er kaldt er det visstnok ikke farlig, heller ikke etter at man er død og begravet - i følge ham.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
Det er på ingen måte bare modder som kan legge til trådtagger.
![]() |
Emneord |
begravelse, tafofobi, taxidermi |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|