|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barneselskap for dummies
I fjor hadde jeg laget hjemmelaget pizza både til voksne og barn. Tipper det blir skinke/pizza-snurrer i år. Det er enkelt, lett å spise og kan lages på forhånd. Det blir i allefall ikke pølser, for det er ikke Poden så veldig glad i selv. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: Barneselskap for dummies
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barneselskap for dummiesNår vi hadde 3-års bursdag før jul hadde jeg laget pizzasnurrer som ble servert både voksne og barn. Gjorde det veldig lite høytidelig med å sette ut tallerkener og glass til de voksne på et bord, og ba de forsyne seg selv om de var sultne. Barna satt ved spisebordet, og ble selvfølgelig servert.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Barneselskap for dummiesI de bursdagene Poden har vært i, har det stort sett alltid vært pølse først, så noe lek, så bursdagssang og kake (vanligvis sjokoladekake, ofte boller og/eller muffins og/eller gelé i tillegg), og så mer lek, vanligvis kombinert/avsluttet med godtepose. I de fleste bursdagene tror jeg det har vært felles gaveåpning, som ungene har syntes vært morsomt å følge med på - sist hadde det visst vært "flasketuten peker på" for å bestemme rekkefølgen på gavene. Det har ikke pleid å være mye organisert lek for 3-4-åringene; en form for piñata eller fiskedam for å dele ut godteposer har gjerne vært det eneste, men jeg har også sett at noen har hatt stolleken (som jeg egentlig synes er litt "brutal", særlig for dem som må ut i de første rundene
|
![]() |
| Emneord |
| barnebursdag, barneselskap, gelé |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|