Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Teite kommentarer da dere var gravide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-08, 21:34   #161
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Jo. Jeg skal såvisst ha SFO. Fulltid, til og med. Trenger jo ikke bruke alle timene!

I følge et par barneskolelærere jeg kjenner godt, så er SFO vanligvis barnets viktigste arena for å få nye venner i første klasse, så det å frata dem den muligheten, virker veldig lite gunstig. (Bare sånn hvis du trenger et argument overfor svigermor annet enn "jeg vil gjerne ha mulighet til å slappe av etter fødsel", som for øvrig burde være et helt legitimt argument i seg selv, all den tid du har termin i september.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:42   #162
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I følge et par barneskolelærere jeg kjenner godt, så er SFO vanligvis barnets viktigste arena for å få nye venner i første klasse, så det å frata dem den muligheten, virker veldig lite gunstig.

Enig. Hun er imidlertid barneskolelærer selv, men barn av en annen generasjon, så jeg tror nok aldri vi kommer til å se på dette på samme måte. For øvrig har jeg ingen problemer med å stå for at jeg vil ha et sikkerhetsnett for meg selv kommende høst.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:50   #163
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

"Det er ikke pølsa man blir feit av, det er sausen"

Ja, den fikk jeg høre mange ganger.

Ikkje så mange gonger eg høyrde det, men eg gremmest ved tanken på at det er mulig å gryte utor seg noko så inni hampen corny.

Fekk også høyre:
Har du ete pølsa i feil ende?

Gammel 02-03-08, 21:52   #164
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I følge et par barneskolelærere jeg kjenner godt, så er SFO vanligvis barnets viktigste arena for å få nye venner i første klasse, så det å frata dem den muligheten, virker veldig lite gunstig. (Bare sånn hvis du trenger et argument overfor svigermor annet enn "jeg vil gjerne ha mulighet til å slappe av etter fødsel", som for øvrig burde være et helt legitimt argument i seg selv, all den tid du har termin i september.)

Dette er mitt hovedargument i tillegg til det helt legitime ønsket om å ha tid til å hente meg inn, få sovet litt og faktisk være en ok mamma til en jente som kommer til å få mange omveltninger i den nærmeste tiden. Innen jul har vi flyttet, hun har begynt på en annen skole enn den hun regnet med, hun skal få søsken og verden ser annerledes ut enn hun er vant til. Hun trenger en mamma som er helt tilstede og har overskudd, ikke en som prøver å være sammen med henne flest mulig timer for timeantallets skyld. Hun trenger å bygge opp et nytt nettverk, og det er jo av hensyn til henne. Og klart jeg er redd for å få en like tøff start på barseltiden denne gangen også, og da trenger jeg hvertfall tid og ro rundt meg. Den lille ternger å få alenetid og i det hele tatt. Jeg føler dette er en veldig riktig beslutning i fht familien som helhet, ikke ut fra latskap, eller manglende ønske om å være sammen med den vordende storesøster, men for å gi oss alle sammen en god start og best mulig tid sammen.

Gammel 02-03-08, 21:56   #165
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg var gravid jobbet jeg på en avdeling med en sekretær hvis yndlingstema var kompliserte svangerskap og kreft. I perioder kunne jeg knapt prate med henne, jeg ble så deprimert, helt uavhengig av om jeg var gravid eller ikke.
Da jeg var gravid, var utsagn av typen "ja, i mitt første svangerskap var det sånn og sånn og sånn... jaja. Ja, nå døde jo det barnet da".
Jaja. Oppkvikkende.

Videre må jeg også referere samtalen jeg hadde med en mannlig kollega om kvelden den dagen jeg dro hjem fra jobb fordi jeg begynte å blø da jeg var gravid sist (da det ble en SA):
Han (litt småflau): "Hvordan går det?"
Jeg: "Bokstavelig talt rett i dass"
Han: "Eh..."

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:56   #166
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Og vi som hadde et helt greit svangerskap og ok fødsel simpelthen elsker å høre at da vet vi i grunnen ikke hvordan det er å få barn og at vi ikke har noe å bidra med når det kommer til fødselserfaringer.

Gammel 02-03-08, 22:04   #167
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rajraj; jeg antar at de som har hatt greie svangerksap og ukompliserte fødsler innbyr til en slags pisking fra kvinnefellesskapet, du skal ha straff, du skal lide, og hvis du ikke gjør det gjennom eget svangerskap og egen fødsel, skal du gjøre det gjennom at de onde kvinnene følger etter deg og forteller om revning, fister, tre døgn i rier, klipping, feilsying, betente sår, å ikke kunne sitte på 4 mnd, ødelagt sexliv, mager som aldri blir seg selv igjen, eller brystvorter fulle av sårskorper og unger som skriker og skriker og skriker...

Så det er i grunnen bare en fordeling av alt ondt i verden, antar jeg.

Gammel 02-03-08, 22:06   #168
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ah. Stas. Det er sånne historier vi som har hatt rier i 18 timer for så å ende opp med et komplisert hastesnitt med påfølgende infeksjoner og ti dagers opphold på barsel elsker å høre.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 22:16   #169
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg hadde ein grusom urtekaria og angioødem i dei første 6-7 månadane i begge svangerskap. Det gav meg intens kløe 24/7 og migrerande hevelsar, inkl. indre organ, underhud og særleg i ansiktet. Ein medstudent kommenterte ein dag at det barnet kunne umulig vere friskt sånn som eg såg ut.

.

Gammel 02-03-08, 22:19   #170
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg hadde ein grusom urtekaria og angioødem i dei første 6-7 månadane i begge svangerskap. Det gav meg intens kløe 24/7 og migrerande hevelsar, inkl. indre organ, underhud og særleg i ansiktet. Ein medstudent kommenterte ein dag at det barnet kunne umulig vere friskt sånn som eg såg ut.

.

Så koselig og empatisk sagt.

Gammel 02-03-08, 22:21   #171
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utrolig hva folk faktisk får seg til å si? Jeg fatter det ikke ...

Gammel 02-03-08, 22:41   #172
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Utrolig hva folk faktisk får seg til å si? Jeg fatter det ikke ...

Ja, eg er enig i det, men eg trur neppe det er like gjennomtenkt alltid.

Eg har også sagt utrulig teite ting og sjølv år etterpå er eg frista til å bite av meg tunga i skam over at det er mulig å vere så taktlaus. Og det er virkelig ikkje med viten og vilje. Eg lovar! Enkelte situasjonar og enkelte menneske gjer meg sosialt klønete.

Gammel 02-03-08, 23:07   #173
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

he he ja det kom kommentarer men den jeg husker best og som ble sagt flest ganger var " HAH! du er så stor at du kommer til å føde en unge, med hund og hushjelp!"

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:20   #174
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Hørt fra vår da 11-årige niese da vi fortalte at vi ventet nummer to: "Ja, dere liker vel ikke enebarn, dere".

(Som da selvfølgelig er enebarn.. )

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:57   #175
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Æirill, her.

Hørt fra vår da 11-årige niese da vi fortalte at vi ventet nummer to: "Ja, dere liker vel ikke enebarn, dere".

Veldig bra!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 01:01   #176
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånne kommentarer pleier lett å gå inn det ene øret og ut av det andre hos meg, jeg pleier sjelden å legge det på minnet.
Men jeg vet at det var endel slitsomme kommentarer om hvor enorm stor jeg var nå sist, jeg visste det jo godt selv.
Syntes heller ikke det var så hyggelig med maset om kjønn siden vi skulle ha tre jenter. Som når folk kom med kommentarer om at det ofte ble tatt feil på ultralyd og at det helt sikkert kom en liten gutt allikevel. Jaja.

Gammel 03-03-08, 18:55   #177
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Rajraj; jeg antar at de som har hatt greie svangerksap og ukompliserte fødsler innbyr til en slags pisking fra kvinnefellesskapet, du skal ha straff, du skal lide, og hvis du ikke gjør det gjennom eget svangerskap og egen fødsel, skal du gjøre det gjennom at de onde kvinnene følger etter deg og forteller om revning, fister, tre døgn i rier, klipping, feilsying, betente sår, å ikke kunne sitte på 4 mnd, ødelagt sexliv, mager som aldri blir seg selv igjen, eller brystvorter fulle av sårskorper og unger som skriker og skriker og skriker...

Så det er i grunnen bare en fordeling av alt ondt i verden, antar jeg.

Seff. Summen av dårlig helse og kjipe erfaringer er konstant.
Historiene har imidlertid stilnet litt etter at jeg fikk tilbake bekkenløsnig og etterhvert -låsning og mistanke om skiveutglidning seks måneder etter fødsel. Og når det ble så ille at jeg ikke kunne gå oppreist fikk jeg til og med anerkjennende nikk og klapp på skulderen.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 19:06   #178
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blir helt sjokkert over enkelte kommentarer enkelte har fått servert.

Tror jeg har sluppet unna det meste jeg. Får høre at "åh, skal du ha i april, trodde ikke du skulle ha før på sensommeren jeg". Jeg er glad magen ikke er større enn den er, den er stor nok til å være i veien. Ellers er folk hyggelig og skryter av min lille mage. Da blire jeg litt sånn.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 19:12   #179
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en idiotkommentar fra en lege til en venn av meg. Hun har, pent sagt, hatt et helvetesvangerskap med innleggelser, behov for sterke smertestillende, farlig høyt blodtrykk, sengeliggende etc.

"Ja, det er jo bare helt vanlige svangerskapsplager som alle får."

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 19:13   #180
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Historiene har imidlertid stilnet litt etter at jeg fikk tilbake bekkenløsnig og etterhvert -låsning og mistanke om skiveutglidning seks måneder etter fødsel. Og når det ble så ille at jeg ikke kunne gå oppreist fikk jeg til og med anerkjennende nikk og klapp på skulderen.

Ja, da var du en ordentlig kvinne, man er ikke en skikkelig kvinne uten en god porsjon lidelse! Bibelens ord, vettu, med smerte skal du føde ditt barn og har du ikke nok smerte til å tilferdsstille kvinnefellesskapet, så danser vi rundt deg til du får det! :heksedans:

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.