|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Bedreviter
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?
I følge et par barneskolelærere jeg kjenner godt, så er SFO vanligvis barnets viktigste arena for å få nye venner i første klasse, så det å frata dem den muligheten, virker veldig lite gunstig. (Bare sånn hvis du trenger et argument overfor svigermor annet enn "jeg vil gjerne ha mulighet til å slappe av etter fødsel", som for øvrig burde være et helt legitimt argument i seg selv, all den tid du har termin i september.) |
|
|
|
|
|
#162 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. Hun er imidlertid barneskolelærer selv, men barn av en annen generasjon, så jeg tror nok aldri vi kommer til å se på dette på samme måte. For øvrig har jeg ingen problemer med å stå for at jeg vil ha et sikkerhetsnett for meg selv kommende høst.
|
|
|
|
#163 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#164 |
|
Epikur
|
Dette er mitt hovedargument i tillegg til det helt legitime ønsket om å ha tid til å hente meg inn, få sovet litt og faktisk være en ok mamma til en jente som kommer til å få mange omveltninger i den nærmeste tiden. Innen jul har vi flyttet, hun har begynt på en annen skole enn den hun regnet med, hun skal få søsken og verden ser annerledes ut enn hun er vant til. Hun trenger en mamma som er helt tilstede og har overskudd, ikke en som prøver å være sammen med henne flest mulig timer for timeantallets skyld. Hun trenger å bygge opp et nytt nettverk, og det er jo av hensyn til henne. Og klart jeg er redd for å få en like tøff start på barseltiden denne gangen også, og da trenger jeg hvertfall tid og ro rundt meg. Den lille ternger å få alenetid og i det hele tatt. Jeg føler dette er en veldig riktig beslutning i fht familien som helhet, ikke ut fra latskap, eller manglende ønske om å være sammen med den vordende storesøster, men for å gi oss alle sammen en god start og best mulig tid sammen.
|
|
|
#165 |
|
I mål
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Da jeg var gravid jobbet jeg på en avdeling med en sekretær hvis yndlingstema var kompliserte svangerskap og kreft. I perioder kunne jeg knapt prate med henne, jeg ble så deprimert, helt uavhengig av om jeg var gravid eller ikke. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#167 |
|
Epikur
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Rajraj; jeg antar at de som har hatt greie svangerksap og ukompliserte fødsler innbyr til en slags pisking fra kvinnefellesskapet, du skal ha straff, du skal lide, og hvis du ikke gjør det gjennom eget svangerskap og egen fødsel, skal du gjøre det gjennom at de onde kvinnene følger etter deg og forteller om revning, fister, tre døgn i rier, klipping, feilsying, betente sår, å ikke kunne sitte på 4 mnd, ødelagt sexliv, mager som aldri blir seg selv igjen, eller brystvorter fulle av sårskorper og unger som skriker og skriker og skriker...
|
|
|
#168 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Ventar stadig på vår
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Eg hadde ein grusom urtekaria og angioødem i dei første 6-7 månadane i begge svangerskap. Det gav meg intens kløe 24/7 og migrerande hevelsar, inkl. indre organ, underhud og særleg i ansiktet. Ein medstudent kommenterte ein dag at det barnet kunne umulig vere friskt sånn som eg såg ut.
|
|
|
#170 |
|
Epikur
|
|
|
|
#171 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Utrolig hva folk faktisk får seg til å si? Jeg fatter det ikke ...
|
|
|
#172 |
|
Ventar stadig på vår
Ja, eg er enig i det, men eg trur neppe det er like gjennomtenkt alltid.
|
|
|
#173 |
|
Prøver så godt jeg kan :)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() |
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?he he ja det kom kommentarer men den jeg husker best og som ble sagt flest ganger var " HAH! du er så stor at du kommer til å føde en unge, med hund og hushjelp!" |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Hørt fra vår da 11-årige niese da vi fortalte at vi ventet nummer to: "Ja, dere liker vel ikke enebarn, dere". |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Sånne kommentarer pleier lett å gå inn det ene øret og ut av det andre hos meg, jeg pleier sjelden å legge det på minnet.
|
|
|
#177 |
|
*_*
|
Seff. Summen av dårlig helse og kjipe erfaringer er konstant.
|
|
|
|
#178 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Blir helt sjokkert over enkelte kommentarer enkelte har fått servert. |
|
|
|
|
|
#179 |
|
weird
Sv: Teite kommentarer da dere var gravide?Jeg har en idiotkommentar fra en lege til en venn av meg. Hun har, pent sagt, hatt et helvetesvangerskap med innleggelser, behov for sterke smertestillende, farlig høyt blodtrykk, sengeliggende etc.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Epikur
|
Ja, da var du en ordentlig kvinne, man er ikke en skikkelig kvinne uten en god porsjon lidelse! Bibelens ord, vettu, med smerte skal du føde ditt barn og har du ikke nok smerte til å tilferdsstille kvinnefellesskapet, så danser vi rundt deg til du får det! :heksedans:
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|