|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saddam Hussein dømt til døden ved henging
Nå er det jo ikke alle som tror man ikke eksisterer mer etter døden da, iallefall ikke jeg. Men uansett så mener jeg at det å dø fort og greit er mye mer "lett" enn å sitte i et fengsel på livstid og tenke over det man har gjort. Å dø er lett, å leve et forferdelig liv er mye verre. Jeg har aldri sett på døden som det verste som kan skje noen.
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er også imot dødsstraff, men synes uansett (etterliv eller ei) at døden er den verste straffen noen kan få. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det skal du få lov til å synes. Jeg, derimot, ville heller dødd enn å feks. bli torturert på det verste hver dag i 20 år. Jeg ser MANGE ting som absolutt kan være verre enn å dø. Ligge som grønnsak i ei sykehusseng resten av livet er vel også en av tingene. Ikke rart noen jo ØNSKER å dø, heller enn å leve slik.
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Hvis det er tilfelle, at man tenker på døden som en befrielse nettopp fordi vedkommende med sikkerhet kommer til å leve et liv i helvete i fengselet, er det da et sånt liv (altså med tortur og alt det innebærer) dere "unner" disse morderene? At vi skal si opp menneskerettighetene og bli like barbarisk som den dømte selv? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|