|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal jeg begynne? (angående middager)Hos oss løste mye seg da jeg begynte å lage sauser fra starten av og eksprimenterte med ulike smaksvarianter. Så fant jeg fullkornspasta og da var det gjort. Jeg er ikke i nærheten av å nå Mim til knærne, men jeg har i alle fall utviklet repetoaret mye. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal jeg begynne? (angående middager)
Ja, jeg liker det. Dog ikke når jeg er sliten etter jobb, sulten som en løve og stresset.
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Dette gjør vi. Ungene får litt mat når vi kommer hjem og så spiser vi middag etter barne-tv. Vi har bare enkel mat når vi kommer hjem; Brødskiver, yoghurt, tunfisk, ost og kjeks, frukt, lettkokt grøt (havregryn), riskaker mm. Men vi setter oss ned og spiser alle sammen.
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Det er veldig lurt! Bedre å dempe det verste suget med et sunt lite mellommåltid og heller spise skikkelig middag sammen senere. Også droppe tradisjonell kveldsmat. Kari Jacquesson sa i det slanke-ungdommer-som-er-veldig-overktige-programmet at man må vekk fra den forestillingen om at middag må spises 1600 og at alt annet er feil. Hun sa at det viktigste er at man spiser sunt, og om man spiste middag klokka fem eller halv åtte ikke spilte noen rolle. Det er i følge henne ett fett når kaloriene inntas. Mange kaster i seg drittmat rett etter jobb og skole fordi de er så sulte og fastlåst i forestillingen om at det må være middag med en gang etter jobb. Det går sikkert greit, dersom man har en koneTM, men ikke ellers.
|
|
|
#5 |
|
godt brukt
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
sjeftepine
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() |
En kone-hva-for-noe? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
En KONETM er en slik vi alle skulle hatt. Hun har middagen på bordet når man kommer hjem fra arbeid, hun stryker alt som kan strykes, ruller, vasker, polerer, pusser, vanner og har alltid nybakte boller på lur.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|