|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: Om å smake morsmelkJeg smakte alltid på den nedfryste morsmelken min for å sjekke at den var OK for vesla å drikke. Ved et par tilfeller var den faktisk blitt sur under tiningen i kjøleskapet. Det gjorde meg ingenting å smake på maten jeg ga ungen min, syns ikke det var ekkelt i det hele tatt. Men jeg ville selvsagt aldri servert den til andre eller brukt den i matlagingen. Jeg kan godt forstå at mange syns det er ekkelt og lite appetittelig å bli servert morsmelk.
|
|
|
#2 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Om å smake morsmelk
Helsesøster anbefalte meg å bruke min egen morsmelk i matlaging; vafler, sauser o.l, siden jeg leverte til morsmelksentralen og hadde mye til overs. Faktisk anbefalte hun det på det sterkeste, og fortalte at det hadde hun gjort!
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Det gjorde jeg faktisk. Den både smakte og luktet surt et par ganger.
|
|
|
#5 |
|
*_*
|
Der er jeg litt også. Jeg ser på amming/morsmelk som for intimt til å ville "dele" det med andre enn akkurat den det er myntet på. Derfor ville jeg ikke følt meg komfortabel med å amme andres barn eller latt mitt barn bli ammet av andre. Skulle det være en krisesituasjon ville jeg selvsagt vraket alle prinsipper rundt dette.
|
|
|
|
#6 |
|
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å smake morsmelkRajraj: Enig med deg. Om det har med en enorme intmsone for min del vet jeg ikke, men jeg føler det å amme barnet sitt er veldig personlig eller vedig privat. Fysiologisk er det ingenting noe som taler i mot det, men jeg tenker litt at melken jeg har i mine pupper er akkurat tilpasset min baby. På tross av det har jeg jo ingen betenkeligheter med at noen donerer bort morsmelk til andre som trenger det... Det har vel mer noe med at min kropp og min pupp er til min baby...?
|
|
|
#7 |
|
*_*
|
Sv: Om å smake morsmelkÅ donere morsmelk er anderledes, det tenkte jeg ikke på å presisere. Det kunne jeg godt ha gjort, hadde jeg ikke vært så lat.
|
|