Sv: Båndtvang
Herlighet for et menneske! Med 3 hunder og den ene som hopper på deg?! Jeg blir så oppgitt over folk som tror det er greit å la hundene sine løpe fritt bort til andre!!! Og så sier de ikke unnskyld engang!
Jeg kjenner at jeg blir skikkelig sint inni meg når jeg leser slikt! Noen er redde for hunder, og sånn er det bare. Det hjelper ikke akkurat på når store hunder kommer og hopper på en, selv om de er aldri så snille i eiernes øyne.
Vi har hund selv og følger båndtvangen. Noen steder er det ekstraordinær båndtvang pga vilt og fugl. Det som mange argumenterer med når det kommer til båndtvang, og som jeg er enig i, er at det ikke nødvendigvis må være fysisk bånd, men at man faktisk følger båndtvangen dersom man har kontroll på hunden til enhver tid, med stemmen el. Men dette forutsetter jo at man faktisk har det. Vi har en ekstremt lydig hund, men hun går likevel i bånd på plasser der hvor det er andre mennesker, pga at enkelte er redde for hund, og man kan aldri stole 100 prosent på en hund.
Stå på krava neste gang! For hunder skal ikke hoppe på fremmede uansett om det er båndtvang eller ikke!
minibolle mai 2012
Sist redigert av kokosbolle : 10-03-08 kl 11:04.
|