Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha skal ha barn igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-08, 08:08   #11
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Märtha skal ha barn igjen

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg synes du ikke er så lite hovmodig selv jeg, Fruktflua, som krever at dine meddebbatanter har inngående kjennskap til astrologi for å avvise det. Man kan starte allerede ved grunnprinsippene for astrologi, for deretter å si at dette ikke gir mening. På samme måte som man kan være republikaner uten å ha studert monarkiets historiske og kulturelle innflytelse, og f eks sett på korrelasjon mellom krig og fred og grad av monarki. Det holder allerede å høre at man blir født inn i en maktposisjon, noe som kan stride mot menneskers grunnprinsipper. Eller, for å ta et eksempel nærmere knyttet stridens kjerne - jeg har forstått det slik at du ikke er astrofysiker eller astronom. Du har da ikke studert faget like inngående som, tja, min mann for eksempel. Som benekter at de ulike planetene skulle kunne ha slik påvirkning på menneskekroppen. Er argumentene da allikevel ikke bærekraftige, ettersom interessen for astrologi ikke er dyptgående?

Selvsagt virker jeg også hovmodig i forhold til det jeg kan mye om, sånn blir det jo automatisk.
Når det gjelder din mann som er astronom, så må jeg igjen henvise til et annet innlegg jeg har skrevet i tråden. Der nevner jeg astronomiens forhold til astrologien, og hvordan det ikke lenger eksisterer. Det er derfor ikke det spor rart eller overraskende at din mann ikke vil vedkjenne seg planetenes påvirkningskraft på jordlivet.

En klok filosof jeg har lyttet til på et par uforglemmelige forelesninger har sagt noen setninger jeg alltid bærer med meg. Jeg husker de ikke ordrett her og nå, men poenget er at han i flere år var professor i filosofi på UIO. Der foregår det jo mildt sagt en del faglig konversasjon. Han endte opp med å slutte i jobben sin i ren resignasjon og fortvilelse over hvor oppslukte (vel og bra det, altså), trangsynte og ensporede hans kollegaer var (ikke fullt så bra) var i forhold til det de studerte. Han klarte til slutt ikke å spise lunch med noen fordi han ble så fortvilet over "alles" manglende evne til å diskutere og respektere aspekter ved livet som ikke kunne taes på i fysisk forstand.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
astrologi, englebarn, god dag mann økseskaft, hkh appollonius, jordmorologi, kvasivitenskap, noha filiokus septimus, prinsessebarn, uvitenhet gjør usikker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.