Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-06, 00:44   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreningen for krybbedød? Bare tull eller?

Jeg er overbevist om at de bruker (brukte) navn og nummer fra Libero eller lignende. Slike man kan registrere seg hos når man venter. Jeg støtter dem ikke.

Gammel 07-11-06, 09:01   #2
Linemix
Aktiv

Medlem siden: Nov 2006
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er overbevist om at de bruker (brukte) navn og nummer fra Libero eller lignende. Slike man kan registrere seg hos når man venter. Jeg støtter dem ikke.

Det gjør de helt sikkert. Det er helt vanlig at ulike firmaer og organisasjoner bytter og selger adresser til hverandre, for bruk i direkte markedsføring. Man kan be om kilde, og man kan også be om at adresse og telefonnnumer IKKE blir videresolgt.

Foreningen mot Krybbedød kjøper/bytter sikkert også telefonnummer med andre bedrifter/organisasjoner, og jeg tipper at de ikke er mest interessert i kunderegisteret til Elkjeden, liksom. Så det er nok en god del som blir oppringt fordi man (muligerns indirekte) antar at de har fått barn i løpet av den siste tiden. Men det er nok mange som også blir oppringt av andre årsaker. Som at de bor i et område der folk generelt gir mye til ulike interesseorganisasjoner.

Jeg kan ikke huske å ha blitt oppringt av Foreningen mot Krybbedød, men av et veldig masete forsikringsselskap som visste når jeg fødte, fordi jeg en gang oppga terminen til Goboken eller Sandberg forlag eller hva det nå heter.

Sist redigert av Linemix : 07-11-06 kl 09:02. Årsak: masse skrivefeil, og det finnes sikkert et lass til...
Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:22   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt oppringt av denne foreningen kort tid etter ihvertfall tre av fire fødsler, i løpet av 15 år. Aldri ellers.
Selgerne spilte helt klart på det at jeg hadde et nyfødt barn. For meg er det i seg selv såpass uspiselig at jeg er skeptisk til foreningen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:23   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg velger å støtte foreningen direkte, istedet for at telemarketing-selskapet skal ta halve kaka.

Jeg synes det er fryktelig synd at en så viktig sak skal bli kokt bort av at overivrige telefonselgere tvinger seg på nybakte foreldre.
Selvsagt er det ikke tilfeldig at disse blir ringt opp og det er spekulativt til tusen. Landsforeningen selv anser dette som et problem og jeg håper inderlig de får bukt med det før ryktet deres går enda mer til dundas..

Jeg har vært på noen kurs i regi av landsforeningen og innad i organisasjonen er de svært fortvilet over at det går rykter om at pengene ikke når frem.
Det er IKKE tilfelle og det er fortvilende at støtte til en så viktig sak forsvinner i tåkete rykter og mistanke om korrupsjon i foreningen.

Alle er vi redde for dette og jeg håper mange overser ryktene som verserer.
Skulle dere ha noen spørsmål, så kan dere ta direkte kontakt med foreningen.

Gammel 07-11-06, 09:51   #5
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Personlig er jeg overbevist om at foreningen for krybbedød er en viktig forening, og at pengene de samler inn stort sett går til forskning på grunner til krybbedød og forebygging av det samme.

Likevel synes jeg det er overraskende mange som har samme erfaring som meg. At noen ringer for foreningen for krybbedød og ber om penger 14 dager etter termin. Jeg har reservert meg og samboer mot telefonsalg, men under graviditeten var jeg med i ulike klubber som libero-klubben og barn i magen. Så lenge det er store penger å tjene på å selge telefonnummer og kontaktadresser, samtidig som det går an å bli rik på telemarketing vil dette fortsatt skje. Jeg husker enda hvor desillusjonert jeg ble da jeg begynte å få masse adressert reklame med samme trykkfeil i navnet mitt som det Klassekampen hadde. Når jeg som har reservert meg mot telefonsalg blir oppringt av denne og liknende foreninger samt barneforsikring like etter termin, ser jeg det ikke som bevis på noe som helst, men det får meg likevel til å føle en aversjon mot de som prøver å selge meg ting midt i ammetåka.

Krybbedødmannen hadde en veldig trist stemme og fortalte om mange triste mammaer som nå gikk en sørgelig adventstid i vente fordi de hadde mistet det kjæreste de hadde.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.