|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva stiller sterkest for deg når det gjelder flere barn?
Men tror du ikke de fleste vet om barnet kommer før materiell velstand eller ikke, selv om de har greit med penger på bok?
|
|
|
#2 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, det kan være, samtidig kommer det litt an på hva innfallsvinkelen er. Tenker man at man skal ha grei nok økonomi til å ta vare på et barn til uten at det skal serveres havresuppe hver dag, eller tenker man at et barn til er et regelrett hinder for økonomisk vekst i familien? Er målet at man skal ha så man klarer seg greit, eller er målet at man skal ha så man klarer seg meget bra? Det jeg tenkte i forrige innlegg var at definisjonen og opplevelsen av materiell velstand i denne sammenhengen kan være relativt individuell og subjektiv. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Joda, men uansett om den opplevelsen er subjektiv, så vil jo man velge et til barn eller ikke basert på den subjektive opplevelsen og resultatet vil da bli likt.
|
|
|
#4 |
|
Peppy!
|
For min del avhenger det av hvilket barn i rekken det gjelder. For å få nr 1 ville jeg gitt blanke i materiell velstand. For å få barn nr 2 eller 3 så ville jeg nok valgt å ikke få det dersom det betydde svært stram økonomi. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
Nei, det er bare løgn. Når jeg tenker etter så tror jeg nok jeg ville gitt blanke i det meste dersom jeg virkelig ønsket flere barn. Det jeg imidlertid ser for meg er at jeg kanskje ikke ville hatt så stort ønske om barn nr 2 eller 3 dersom det betydde stramme tider, fordi jeg ville opplevd det som slitsomt. Men dersom jeg virkelig ønsket flere barn så ville jeg nok fått de uansett ja. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|