|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Barnemat før i tidaJa ja, da har jeg fått forklaring på mine manglende hjerneceller. |
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnemat før i tidaJøss, her var det flere som kun hadde fått vegetarmat. Var det noe som var in på syttitallet, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Barnemat før i tida
Mine foreldre var svært aktive i Steinerbevegelsen og opptatt av økologi og vegetarmat. Selv om jeg har fått vite av pappa i ettertid at han i all hemmelighet hadde et fenalår i klesskapet sitt
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Det hørtes kjent ut ja. Et sminkehode var min store drøm. Jeg pleide også å si høyt på butikken "Vi drikker ikke Cola, for det er kapitalistisk" fra omtrent treårsalder. Og det hele førte til at jeg er hoppende begeistret for glitter, glam, og amerikansk femtitall.
![]() |
#5 |
Gal kattedame
|
åååå, ja, "sminkehue" med lange krøller var jo den virkelig store drømmen. Cola var så klart fy og jeg hadde egen Altademonstrasjon i barnehagen.
![]() |
#7 |
villende
|
Foreldrene mine var (og er) relativt "alternative". Pappa har vært vegetarianer nesten hele livet og mamma er periodevegetarianer. Dvs. at hun spise kjøtt hvis det serveres og lager noen kjøttretter, blant annet julemat og påskelam, men hovedsaklig spiser og serverer hun vegetariansk hjemme. Mormor (som var lege) saboterte vegetaropplegget, da hun var bekymret for at broren min og jeg ikke skulle i oss alt vi "trengte". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Barnemat før i tidaDen eldste sønnen min er født i 1986, så det er vel nesten "før i tida" det også. Da var det vanlig å gi fast føde fra 3 måneders alder, jeg ventet "helt" til han var 4 måneder og begynte forsiktig med risgrøt blandet med morsmelk, mend et var veldig små mengder han spiste på den alderen. Pumpet melk til grøten lenge. Ammet til han var 17 måneder, og gjorde ellers omtrent som med de barna som kom senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
![]() Sv: Barnemat før i tidaMåtte sjekke baby boken min. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |