Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnemat før i tida

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-08, 19:41   #1
Left
Passiv

Standard

Sv: Barnemat før i tida

Ja ja, da har jeg fått forklaring på mine manglende hjerneceller.

Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 19:48   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, her var det flere som kun hadde fått vegetarmat. Var det noe som var in på syttitallet, eller?

Jeg fikk i hvert fall kjøtt, vet jeg. Moren min sa at hun dro til slakteren i ens ærend for å kjøpe fineste indrefilet som hun laget babymat av.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 20:19   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jøss, her var det flere som kun hadde fått vegetarmat. Var det noe som var in på syttitallet, eller?

Mine foreldre var svært aktive i Steinerbevegelsen og opptatt av økologi og vegetarmat. Selv om jeg har fått vite av pappa i ettertid at han i all hemmelighet hadde et fenalår i klesskapet sitt
Jeg trenger vel ikke si at jeg hadde tøybleier, ull, hjemmelaget og hjemmefarget tøy i ren bomull, kun treleker og myke dukker.
Min store, store drøm som lita var rosa klær og Barbiedukker men det var helt forbudt.

Gammel 24-03-08, 20:23   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg trenger vel ikke si at jeg hadde tøybleier, ull, hjemmelaget og hjemmefarget tøy i ren bomull, kun treleker og myke dukker.
Min store, store drøm som lita var rosa klær og Barbiedukker men det var helt forbudt.

Det hørtes kjent ut ja. Et sminkehode var min store drøm. Jeg pleide også å si høyt på butikken "Vi drikker ikke Cola, for det er kapitalistisk" fra omtrent treårsalder. Og det hele førte til at jeg er hoppende begeistret for glitter, glam, og amerikansk femtitall.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 20:31   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det hørtes kjent ut ja. Et sminkehode var min store drøm. Jeg pleide også å si høyt på butikken "Vi drikker ikke Cola, for det er kapitalistisk" fra omtrent treårsalder. Og det hele førte til at jeg er hoppende begeistret for glitter, glam, og amerikansk femtitall.

åååå, ja, "sminkehue" med lange krøller var jo den virkelig store drømmen. Cola var så klart fy og jeg hadde egen Altademonstrasjon i barnehagen.

Gammel 24-03-08, 21:09   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Selv om jeg har fått vite av pappa i ettertid at han i all hemmelighet hadde et fenalår i klesskapet sitt

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 19:52   #7
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Foreldrene mine var (og er) relativt "alternative". Pappa har vært vegetarianer nesten hele livet og mamma er periodevegetarianer. Dvs. at hun spise kjøtt hvis det serveres og lager noen kjøttretter, blant annet julemat og påskelam, men hovedsaklig spiser og serverer hun vegetariansk hjemme. Mormor (som var lege) saboterte vegetaropplegget, da hun var bekymret for at broren min og jeg ikke skulle i oss alt vi "trengte".

Jeg har lært mye av mamma om hvordan man skal sette sammen et fullverdig (og smakfullt) kosthold helt uten kjøtt, fisk og egg, så jeg vil påstå at mormors bekymringer var ganske så grunnløse. Og jeg har lært niesen min (som ble vegetarianer som 14-åring) mye om hva hun må inkludere i sitt daglige kosthold for at det skal være fullverdig.

Jeg pleier å si at mitt ungdomsopprør var å bli kjøtteter.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 20:18   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den eldste sønnen min er født i 1986, så det er vel nesten "før i tida" det også. Da var det vanlig å gi fast føde fra 3 måneders alder, jeg ventet "helt" til han var 4 måneder og begynte forsiktig med risgrøt blandet med morsmelk, mend et var veldig små mengder han spiste på den alderen. Pumpet melk til grøten lenge. Ammet til han var 17 måneder, og gjorde ellers omtrent som med de barna som kom senere.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-08, 17:55   #9
Zianta
Nybegynner

Zianta sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Zianta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Måtte sjekke baby boken min.

Jeg vet ikke hvor lenge jeg ble ammet, for det står ikke.
Fra jeg var 6 uker så fikk jeg tran (lurer på hvor lenge jeg fikk det - kan ikke huske at jeg noen gang har fått det).
Jeg fikk nype og appelsinsaft fra jeg var 2 mnd.
Grønnsaksmiddag fra jeg var 3 mnd
Kavrings grøt med banan fra 3,5 mnd og fast grøt til kvelds fra jeg var 4 mnd.
Jeg drakk av kopp fra 6 mnd og fikk brødskive fra jeg var 7 mnd.

Zianta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.