|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordbruk i vitenskapelig artikkelTakk for mange tips. Hun skriver om dysleksi blant sykepleiestudenter. Skal se hva vi kan få inn av dette. Det med å være konsekvent er vel en greie som må jobbes med ser jeg ja. Jeg hjelper til med det språklige. Hun står selv for det faglige. Er jo litt interessant da, selv om jeg heller skulle vært på føden nå. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Sv: Ordbruk i vitenskapelig artikkel
Man og en er jo i dette tilfelle upersonlige pronomener, er de ikke? Kan ikke helt se at det er mulig å skrive generelt i alle tillfeller uten å bruke det?
|
|
|
#6 |
|
Sviiisj!!
|
...det kan bevises.. Men jeg ville aldri brukt orde bevise i en vitenskapelig artikkel, med mindre det dreier seg om beskrivelsen av en rettsak.
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Det var masser av bevis i det nærmeste jeg har kommet å skrive en vitenskapelig artikkel, i alle fall. (Det ene beviset måtte jeg ringe og få fra storebroren min dagen før oppgaven skulle leveres, husker jeg.
|
|
|
#9 |
|
Skal rømme
|
I vitenskap kan man jo strengt tatt aldri bevise noe en gang for alle. Selv om du har sett 100 000 hvite svaner og ikke en eneste svart en, så vet man aldri om den neste du ser kommer til å være svart. Så det at du har sett 100 000 hvite svaner er ikke noe bevis på at det ikke finnes svarte svaner. Derimot tyder observasjonene på at det ikke finnes svarte svaner.
|
![]() |
| Emneord |
| svaneforskning |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|