|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Ordbruk i vitenskapelig artikkelJeg ville uansett skrivemåte skrevet (pers. obs. gaja, Kautokeino 25.03.2008) bak beskrivelsen av observasjonen. For å presisere når, hvor og hvem som så det. I mitt fagområde vil man se forskjellige ting alt etter hvilken tid på året det er og hvor man befinner seg, i tillegg til at folk tolker det de ser forskjellig. Det er derfor viktig å være presis på slike ting.
|
|
|
#2 |
|
Skal rømme
|
Sv: Ordbruk i vitenskapelig artikkelJeg tror det er en del forskjeller mellom fagområder her ja. I mitt fagområde (psykologi) er det veldig sjelden viktig hvem som observerer eller når på året det blir observert. Men det er viktig å beskrive selve observasjonsmetoden. Blir det brukt noen form for registreringsskjema, er det flere som har observert (og hvordan er samsvaret mellom observasjonene deres), har obervatøren deltatt i det som blir observert, osv.
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordbruk i vitenskapelig artikkel
På mitt fagfelt, hvis det var slike sprik i subjektiviteten, så ville individene blitt kalibrert før studiestart (og kalibreringen ville vært en vesentlig del av arbeidet).
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Det hadde vært noe å gjennomføre på de dyslektiske sykepleierstudentene, du. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Hvis man fikk kalibrert dem skikkelig, så kanskje det ville løse hele problemet?
|
![]() |
| Emneord |
| svaneforskning |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|