Sv: OL-ilden sløkt i Paris
Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.
Det som er viktig er at forholdene i Kina og Tibet blir satt på dagsorden.
Det som er viktig er vel at noe blir gjort? Jeg er selvfølgelig enig i at ting må bli kjent, men det som skjer i Tibet er vel knapt en hemmelighet. Dalai Lama fikk Nobels fredsprisen i 1989, det er 19 år siden.
Jeg skjønner at ting må komme frem, men jeg har som sagt ikke inntrykk av at det er uvitenhet som er det største problemet. Det som skjer har jeg inntrykk av, er: Ett eller annet kommer opp i media. Jordskjelv i Pakistan, omskjæring i Somalia, folkedrap i Darfur, tsunami i Thailand, folk strømmer til og sender penger, så forsvinner saken ut av media og givergleden stopper, da er det neste sak som har full fokus - i fem minutter. Jeg har inntrykk av at samfunnet i dag forventer at alt skal løses på maksimalt en måned. Og jeg personlig deler som sagt ikke denne entusiasmen over at "man skal sette fokus på", jeg opplever det ikke som at det er fokuseringen det er noe feil med, men lengden på fokuseringen og i tillegg det at man sorterer ut hva som er "nyttig" kontra "unyttig".
Sist redigert av him : 07-04-08 kl 22:31.
Årsak: et -er
|