Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-08, 12:26   #41
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ikke sant? Ser for meg en liten, pen og uskyldig Zoë i en krok på fest og så kommer de Gothkledde, rå bæde, kynikerjentene aC, Mim og Esme bort. De stopper og ser på Zoë, Esme lener seg på Mim og trekker et dypt drag av siggen mens aC bøyer seg ned så langt det åletrange lærskjørtet tillater og sier i en utfordrende tone:
Fortell en vits a'! Enhun nikker kjekt til den tøffe skeptikerbuddyen Benmurphy (som er tøff selv om han har puddelrockerhår, det er rart, men det går an) i kroken bortenfor morsom en!

Åh! Åh! Åh! Jeg vet hvor dette kan skje! Nemlig på min yndlingsklubb: Kjettersk kjeller! På onsdag skal de snakke om H.P. Lovecraft og Cthulu-kulten!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 12:35   #42
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er du opptatt av selvrealisering og/eller åndelighet?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg håper uansett jeg får være publikum eller dørvakt eller noe sånt i humorkonkurransen Esme skisserer.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 12:58   #43
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det samme som Mim!

Whaaat? Næ!

Jeg lurer på hvor Torsk er, kan liksom ikke helt se for meg at et slikt opplegg kan gå føre seg uten at Torsken kaster på sitt lange hår, viser frem de skumleste tatoveringene sine og legge MC-bootsene sine tungt på bordet. Han har selvsagt skinnbukser på.

Gammel 12-04-08, 13:04   #44
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Han har selvsagt skinnbukser på.

Og piercinger i fiskepinnen.

Gammel 12-04-08, 13:06   #45
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 13:22   #46
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Ettersom det er et spørsmål i trådtittelen, må det være lov å svare i tråden selv om svaret er nei. Jeg har egentlig ikke noe annet å bidra med, jeg har bare så lyst til å grønnprikke noen her og da følte jeg at jeg måtte si noe i tråden også så jeg ikke virker uhøflig.

Gammel 12-04-08, 13:31   #47
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Mmmmm, skeptisk!

Gammel 12-04-08, 13:39   #48
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker trådene å FP.
Innrømmer at jeg er minimalt åndelig av meg, NewAge er ikke helt min greie.
Dårlig til selvrealisering er jeg vel egentlig også, men på mange områder er jeg veldig fornøyd, og mindre fornøyd med andre ting.

Dessuten vil jeg veldig gjerne se på humorkonkurransen jeg også.
Kan ikke helt se for meg Mim i helsvart (gjerne skinn) med kulemage men............

Gammel 12-04-08, 13:55   #49
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

! På onsdag skal de snakke om H.P. Lovecraft og Cthulu-kulten!

Takk for tips, det skal vurderes!

Gammel 12-04-08, 14:05   #50
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Graviditet er ingen hindring for å kle seg sexy!

Gammel 12-04-08, 14:20   #51
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Go, Mim!

Gammel 12-04-08, 14:49   #52
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart jeg er opptatt av selvrealisering, som i å fylle mitt potensiale og bli alt jeg kan bli, for meg selv og andre, personlig og profesjonelt. Jeg er ikke noen åndelig anlagt person, til det har jeg for mye humoristisk sans.

Jeg synes det samme som Mim!

Det er min oppfatning også: Stor grad av åndelighet disponerer ikke for barnslig, livsglad, og ihvertfall ikke ironisk humor. Selv om man sikkert finner unntak.

Hva er det dere sier? At åndelighet og humor ikke hører sammen? Jeg kjenner en del prester, og de evner å være banrlige, livsglade og de eier da såvisst ironisk humor alle sammen. Dere må ha truffet feil folk.

Gammel 12-04-08, 17:12   #53
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

...ja, men du synes vel ikke at jeg er heeelt blottet for humor?

Sitat:

Everybody thinks they have good taste and a sense of humor but they couldn't possibly all have good taste.

Et sitat fra en veldig morsom film som jeg vet noen har et nærmest religiøst forhold til.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Hva er det dere sier? At åndelighet og humor ikke hører sammen? Jeg kjenner en del prester, og de evner å være banrlige, livsglade og de eier da såvisst ironisk humor alle sammen. Dere må ha truffet feil folk.

Ja, men de er ikke simultant åndelig og morsomme. De legger det ene på hyllen for å praktisere det andre. Det går ikke an å være morsom mens man sitter i ring rundt stearinlyset og føler kroppens energistrømninger og søker følelsesmessig tilstedeværelse med universet på tvers av tid og rom, eller danser naken i skogen med hvitveis mellom tærne for å feire vårens triumf over vinteren. Med mindre man mener ufrivillig morsom, da.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 17:24   #54
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke spesielt åndelig, men humørløs likevel.

Gammel 12-04-08, 17:30   #55
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså: Kom ånn, den gjengen på alternativmessen, de er ikke morsomme og kule? Helt ærlig? Du hadde heller tatt en fest med Mim, aC, og resten av skeptikerne her enn å gå på fest med dem?

Jeg er fast inventar på alternativmessen, og jeg har en ganske annerledes oppfatning av den gjengen enn det du har. De er absolutt kule og interessante og sier aldri nei takk til en fest om sjansen byr seg. Jeg er mer tvilende til en fest med skeptikerne, må være kjipt å ikke kunne godta eller omgås mennesker med et annerledes syn på verden. Jeg er riktignok ikke like alternativ som flere av mine venninner, men jeg synes vi utfyller hverander på en herlig måte. Vi har alltid mye å snakke om, og vi respekterer hverandre for de vi er.

Gammel 12-04-08, 18:59   #56
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er litt rart å mene at det å søke etter alternative sannheter ikke er forenlig med å være skeptisk eller å ha humor. Jeg tenker det finnes mennesker som grubler og søker, men som ikke MÅ gni krystallen sin før de går ut om morgenen, lizzom.

Graviditet er ingen hindring for å kle seg sexy!

Mim! Det bildet var til privat bruk. Jeg har ikke sagt det er greit å legge det ut.

Gammel 12-04-08, 19:34   #57
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Ja, men de er ikke simultant åndelig og morsomme. De legger det ene på hyllen for å praktisere det andre. Det går ikke an å være morsom mens man sitter i ring rundt stearinlyset og føler kroppens energistrømninger og søker følelsesmessig tilstedeværelse med universet på tvers av tid og rom, eller danser naken i skogen med hvitveis mellom tærne for å feire vårens triumf over vinteren. Med mindre man mener ufrivillig morsom, da.

Kif sa det.

Og jeg har ikke sagt at åndelighet er uforenlig med humor, ei heller at det ikke finnes morsomme prester. Det jeg skrev var at min oppfatning er at stor grad av åndelighet disponerer ikke for barnslig, livsglad, og ihvertfall ikke ironisk humor. Det er ikke det samme.

Gammel 12-04-08, 19:42   #58
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Åja, er det dét som er å være åndelig. :klaskepanne:

Gammel 12-04-08, 19:43   #59
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke opptatt av åndelighet og alternativgreier i det hele tatt :realist:

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 20:01   #60
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åndelige går stive rundt, har 0 fantasi og humor. :har fasiten her, peker: Sånn det var ja... :har ikke humor nok til å klaske pannen engang..:

Emneord
alternativmessa, finske skoger, goth-kledd, humor, humor-idol, religion, åndelighet

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.