|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
Se resultatene: Når starter du å pynte? | |||
I good tid, rundt oktober! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Starter så smått i november ja. |
3 | 2,05% |
Helt i starten av desember! |
63 | 43,15% |
Ikke en dag før lille julaften! |
44 | 30,14% |
Pynter ikke til jul.. |
1 | 0,68% |
Midt i desember. |
35 | 23,97% |
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Vi pynter til advent fra første søndag i advent og tar ikke frem julepynten før rundt 21 desember. Juletreet pyntes bittelille julaften slik at lille julaften kan brukes til å nyte julefreden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perspektivutvider
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Tradisjonelt pynet jeg ikke før lille julaften. Var noe mageisk med det at det var hværdag på lille julaften og plutselig jul på julaften morgen. Men av praktiske årsaker har jeg valgt å spre det nå. Julebelysning kommer på første søndag i advent og så kommer resten litt etterhvert. Men jueltreet sparer vi til lille julaften.
![]() |
#3 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Adventstake og juleblomster fra 1. søndag i advent. Men ellers er det ingen julepynt før lille julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Audacious
|
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Lille juleaften.
![]() |
#6 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Har alltid pleid å pynte lillejulaften, men tenkte jeg skulle begynne litt tidligere i år.. Og så tenkte jeg å pynte pittelitt til advent. Litt lilla lys og sånn.
![]() |
#7 |
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Adventstjerna og -staken hentes frem 1. søndag i advent.
![]() |
#8 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?1. søndag i advent kommer adventslysene opp + julegardiner på kjøkkenet og juleserviset blir satt i skapene.
![]() |
#9 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Begynner å pynte rundt bursdagen til storesøster 5.desember. Vi er borte hele julen, så jeg synes det er koselig å ha litt jul hjemme også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bare sær
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Jeg svarte "Ikke en dag før lille julaften". Da mener jeg julepynting, slik det spørres om. Jeg ser at noen regner adventspynt som julepynt, men det er det jo ikke - det er adventspynt. Adventsstake, stjerne og kanskje noen lilla lys, kommer frem første søndag i advent. Adventskalender-julekrybben 1. desember.
![]() |
#11 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Litt pynt til advent, og resten lille julaften etter barna har lagt seg. Jeg elsker den gleden og forventningen de har når de står opp julaften til helt julepyntet hus |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bree
![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Den beste tiden er jo tiden før jul, så vi pynter litt hver uke fra advent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ferdig!
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Begynner så smått 1.søndag i advent. Deretter kommer det fram litt og litt. juletreet pyntes lillejulaften mens ribba står i ovnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
er her
|
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Adventspynting 1 desember,
![]() |
#15 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Starter vl egentlig føste søndag i advent med å henge opp stjerner.
![]() |
#16 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Begynner i midten av desember. Har ikke så mye pynt siden vi aldri har vært hjemme hos oss selv i juletidene, men tenkte å kjøpe på halv pris i januar siden vi fikk barn i år og kanskje skal være hjemme neste år |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Utenlands
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Vi begynner å bake og pynte i begynnelsen av desember. Julekalenderen kommer selvsagt opp til 1. desember - treet kommer inn bitte lille julaften og pyntes på lille julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Jeg pleier å sette adventstjerne og stake på plass fredag før 1. søndag i advent. Den helgen legger jeg på litt røde løpere og kjøper juleblomster. Henger også opp julegardiner og tar i bruk julekrusene. Så blir resten satt på plass i løpet av uken før jul.
![]() |
![]() |
#20 |
drømmende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynner du å pynte til jul?Jeg pleier vanligvis å pynte og styre på lille julaften.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|