|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den nye operaen ...Jeg velger å sitere Anne Enger (tidl kulturminister): Det er viktig at vi får til å bygge noe annet enn kjøpesenter i vår tid. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Den nye operaen ...Jeg er for kultur, men mot operaen. Personlig syns jeg at det i mye større grad bør satses på lokale kulturhus og satsing på kulturen rundt omkring i hele Norge foran å bruke så avsindig mye penger på noe som så veldig få vil ha nytte og glede av.
|
|
|
#3 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Den nye operaen ...
Jeg tror ikke på at veldig få vil ha nytte og glede av operaen. Både osloboere, andre nordmenn og turister vil helt sikkert besøke operaen. Jeg bor en liten dagsreise fra hovedstaden, men jeg regner med at jeg kommer til å gå på både en og to forestillinger der, og da vil det føles større og mer høytidelig enn å gå i min lokale konsertsal.
|
|
|
|
#4 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Den nye operaen ...Hvorfor i all verden skulle ikke Norge, som det rike landet vi er, ha en flott opera? Ethvert land med respekt for seg selv har en flott opera |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Den nye operaen ...synes det er fint at Norge endelig har fått et hus som er bygget for musikk. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Du er bare for lokalkultur da? (satt litt på spissen)
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero) Sist redigert av Pamina : 16-04-08 kl 19:08. Årsak: tastaturet vil ikke det jeg vil. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Den nye operaen ...Jeg er ikke for utelukkende lokalkultur, men jeg tror at det er den kulturen som på sikt bygger opp et enda bedre kulturtilbud i som alle kan ta del i (alle som ønsker å benytte seg av kulturtilbud).
|
|
|
#8 |
|
anglofil
1/4 er kun Oslo og Akershus, noe slikt som 64% av hele Norges befolkning bor på Østlandet (hvis ikke høyere nå) .... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Den nye operaen ...I tillegg til at det er viktig med kultur, er Operabygget et viktig ledd i byutviklingen i Oslo! Det skal bli flott å besøke Oslo om noen år fram i tid hvor Bjørvika er et eneste stort parkanlegg! |
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
I tillegg til at ganske mange av den resterende befolkningen (og utenlandske besøkende) er innom Oslo i løpet av et år, at de - som nolo - dermed har mulighet til å få med seg forestillinger der, om de ønsker det, og at enda flere vil ha gleden av å se bygget.
|
|
|
#11 |
|
anglofil
Veldig få vil få glede av? 1/4 av norges befolkning bor i Oslo og Akershus og 1/4 til et par timers kjøretur fra Oslo?? Jeg synes tatt i betrakning hvor stor andel av Norges befolkning bor her og i forholdsvis kort nærhet til Oslo at det jammen er på sin plass med en opera og et hav av andre gode kulturtilbud som står i forhold til antall brukere i område. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Permakulturell
|
Akkurat den formuleringen kan jeg også stille meg bak.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|