|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#562 |
|
By the Sea
|
Sv: Takhøyde i forum
aC! Ikke nok med at du fjaser inntil det uanstendige, men nå bryter du FP-kotyme også!
|
|
|
#564 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Takhøyde i forumJeg har tenkt litt på den selvjustisen som nevnes, og jeg er ikke like overbevist om at den fungerer like bra som noen hevder. Jeg sitter noen ganger med en følelse av at flere ikke tør/gidder/orker å ta til motmæle mot noe de opplever som urettferdig, og det kan det sikkert være flere grunner til enn jeg vet med sikkerhet. Noen lar kanskje være å gjøre det, kanskje kloke av skade, andre i ren feighet (de liker ikke å risikere å bli upopulære?) mens andre igjen velger muligens sine kamper? Mens andre igjen sjelden kommer med egne motargumenter, men slenger seg på en signerer, du sa det, enig med deg-bølge. Den enig_med_deg_til_ krampa_tar_meg-tendensen syns jeg kanskje er den mest irriterende, det gir meg en følelse av at det er trygt å si noe så lenge man kan gjemme seg bak ryggen på noen... Og så må jeg jo ikke glemme de som sjelden klarer å holde seg unna konflikter
|
|
|
#565 |
|
By the Sea
|
Sv: Takhøyde i forumForbrukerkverulant - du er selvfølgelig inne på noe.
|
|
|
#566 |
|
|
Sv: Takhøyde i forumDet går vel begge veier, Zoë. Og at man ikke orker å involvere seg i en kaste-potteplanter-på-hverandretråd betyr ikke at man ikke tør. Noen ganger er det mindre pes å bare slenge avgårde en grønn og se på neste tråd. |
|
|
|
|
|
#567 |
|
Leser
|
Nei, det er forskjell på folk. En slik type justis passer nok best for de som selv vil stå på barrikadene. For de mer forsiktige vil nok et system hvor moderatorer er de som utfører sletting og kjefting være bedre. Den veldig store fordelen med FP er etter min mening at det foregår veldig lite på bakrommet, det vil si per PM og prikk.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 18-04-08 kl 00:39. Årsak: La til parantes |
|
|
|
|
|
#568 |
|
Leser
|
Grønne prikker kommer uansett. Det er samme mekanismen på andre forum. Det er mange som ikke orker å engasjere seg i tråder. Jeg vil ikke nødvendigvis tro at folk som grønnprikker gjør det fordi at de ikke tør å delta i diskusjonen - men kanskje jeg tar feil.
|
|
|
#569 |
|
flisespikker
|
Sv: Takhøyde i forumJeg har stort sett fått flest grønne prikker i de trådene der jeg har vært mest engasjert, på godt eller vondt, og det har ikke falt meg inn en gang at dette skulle kunne tolkes som noe negativt om forumet. Snarere synes jeg det er flott at folk deltar på den måten som passer best for dem der og da, enten det er å hive seg inn i tråden med hud og hår, prikke og gå videre, eller en mellomting.
|
|
|
#570 |
|
By the Sea
|
Nei, men i de tilfellene jeg snakker om, har avsenderen ofte sagt noe i retning av at de ikke orker/tør støtte i tråden, og at de istedet sender en grønn prikk/PM.
|
|
|
#571 |
|
Vaklende
|
Sv: Takhøyde i forumEnig med aC |
|
|
|
|
|
#572 |
|
|
Sv: Takhøyde i forumJeg, eh, klarer ikke helt å opparbeide meg den store sympatien for brukere som er medlemmer av et diskusjonsforum, men som ikke tør å diskutere, samme hvem de er uenige med. Da tror jeg man er i overkant sart. |
|
|
|
|
|
#573 |
|
By the Sea
|
Se forklaring overfor. Som vanlig tok jeg meg ikke tid til å spesifisere på alle bauger og kanter i det første innlegget. ; )
|
|
|
#574 |
|
Stabilt ustabil...
|
Det var noe sånt jeg tenkte på.. Jeg syns generelt det er viktig at folk blir litt bevisste på at de tør å si ifra om hva de liker eller ikke liker, man kan jo fremdeles gjøre det på en ok måte. Det gjelder både irl og på nett. Det er minst like viktig å tørre å si fra (vise hva man står for og mener) som å klage på andre hvis man mener de blir for tydelige eller et eller annet.
|
|
|
#575 |
|
Absolut ateist
|
Jøss, får du bare grønnikker av pingler du da.
|
|
|
#577 |
|
By the Sea
|
Gjør du ikke?
|
|
|
#578 |
|
flisespikker
|
Det er sikkert noe i det him sier om at formen på FP passer litt bedre for dem som synes det er greit med en litt opphetet diskusjon enn for dem som ikke liker å delta i slike. Det er jo litt av styrken og svakheten ved å basere seg på slik selvjustis.
|
|
|
#579 |
|
flisespikker
|
Nå sa vel ikke aC at hun ikke syntes disse skulle få være med, bare at hun ikke syntes så synd på dem.
|
|
|
#580 |
|
|
Jeg sier da aldri at man ikke skal få være med på forum. Det hadde ikke tatt seg ut. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|