Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pokkers syklister!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-08, 01:41   #1
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Pokkers syklister!

Jeg har full forståelse for syklister som ikke sykler på sykkelstien - den egner seg kun for daffende syklister som ikke bryr seg om å komme opp i fart eller om å nesten-stoppe hver 50-100 meter.
Men hvorfor må de sykle MIDT i veien?
De SKJØNNER vel at de ikke kommer opp i 60 km i timen?

Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 09:15   #2
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Men hvorfor må de sykle MIDT i veien?

Fordi det da er vanskeligere å kjøre forbi ved å skvise syklisten ut i grøfta. Bilistene må da vente til det faktisk er plass til å kjøre forbi.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 09:56   #3
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Har syklister virkelig LOV til å sykle midt i veibanen? Det trodde jeg ikke?

Ja, så vidt jeg vet. De skal da oppføre seg som biler mhp det å gi tegn.

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Det finnes nok av idiotsyklister også, men for hver idiotsyklist finnes det 50 idiotsjåfører. Minst.

Trafikken er full av idioter. Punktum. De er i bil, på sykkel, på mopet, gående, med barnevogn og blades.

Gammel 23-04-08, 23:24   #4
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Er så enig.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 09:56   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

og hvorfor må de sykle mitt i veien i den beine 80 sonen her hvor det er HELT ny brei sykkelsti som det aldri er gående på. Det er brukt mye penger på en 2m brei gang og sykkelsti som ingen går eller sykler på.

Blir gal hver gang jeg møter sykelister der. Den beine strekningen er ca 4km lang, men den går litt opp og ned så det er vanskelig å kjøre forbi når de ligger mitt i veien.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 12:05   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man er syklist irriterer man seg over bilister, og når man er bilist irriterer man seg over syklister . Sånn er i alle fall jeg .

Sykkelstier er fint når man er ute og dingler, men helt håpløst for dem som sykler fort - enten de bare skal fort fram eller fordi de trener. På sykkelstier møter man masse folk som ikke alltid vet hvordan de skal oppføre seg når de møter syklister, og ikke alle gidder å flytte seg. Man må opp og ned i hastighet hele tiden.

For å ikke snakke om at sykkelstier går opp og ned og rundt omkring, og ikke beint fram sånn som veien gjør. Plutselig må man ned mot en undergang eller opp mot en bro. Eller forbi en bussholdeplass der det står veldig mange folk. Eller forbi en skole der man møter ørten skolebarn. Eller forbi to venninner med barnevogn. Eller forbi noen som går, samtidig som det kommer en syklist i mot andre veien. Det er ofte ganske tydelig at de som har planlagt gang- og sykkelstier, ikke har syklet alt for mye selv.... Og det er ofte tusen grunner til å ikke sykle på sykkelstier.

Og jeg tipper fyren lå "midt i vegen" fordi at han da slapp at traileren foretok en forbikjøring som hadde skvist ham ut i grøfta. Jeg har sett temmelig mange tvilsomme forbikjøringer av syklister. Og når en trailer er det ekstra nifst. Tipper syklisten ville holde ham bak til han så at det var ok å bli forbikjørt uten å risikere å bli tatt av dragsuget når traileren snirtet forbi

Som sagt, jeg kan også irritere meg over syklister når jeg er i bil selv, men jeg forsøker å tenke som så at om syklistene ikke hadde vært der, så hadde de sikkert stått og stanget i samme bilkø som meg. Ergo jo flere som sykler, jo mindre kø for dem som kjører .

Jeg sykler forøvrig stort sett på sykkelveiene selv, men det er kun fordi jeg er livredd bilistene som hater syklister, og med vilje kjører forbi så tett de bare kan . I mindre trafikerte gater derimot sykler jeg aldri på fortauet. Av alle overfornevnte grunner.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.