|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonFor meg er det uaktuelt å servere alkohol ved anledninger hvor barn under 18 år feires. Det er deres dag.
Stakkars bestefar? Hva vet du om det var et tap for han? Jeg vil heller si stakkars deg som mener alkohol er så viktig at du heller vil ha det enn familien din rundt deg om du måtte velge. Jeg er glad for at alkoholen ikke betyr så mye for meg.
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjon
Hvor ligger konflikten i at det er barnas dag kontra det å servere vin?
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg antar at folk har forskjellig forhold til alkoholholdig drikke. For meg er Cola og rødvin (eller øl) omtrent likestlit som drikke, og jeg drikker svært sjelden for å bli full. For andre er alkohol kanskje forbundet utelukkende med fyll og fest?
|
|
|
#4 |
|
ekstremt trøtt
|
Jeg skjønner ikke hvorfor man skal ha alkohol ved alle tenkelige anledninger. Jeg mener at man kan ha en fin dag uten alkohol og når hovedpersonen ikke kan drikke alkohol så syns jeg ikke noe om å servere det.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Et dåpsbarn kan vel ikke drikke Cola heller, men du serverer kanskje det allikevel?
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonJeg syns det er helt uproblematisk å servere vin/øl til mat der det passer til, dersom man vet 100% sikkert at alle gjester forholder seg til alkohol på en kultivert måte. Med det mener jeg at ingen blir noe som ligner beruset.
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Er dåpsdagen virkelig barnets dag? Jeg vil si det er foreldrenes jeg og resten av familien. En baby på 2-3 måneder egentlig driter blanke F i om h*n blir feiret. Sansynligvis ville dagen vært bedre uten kjole, vann i hodet og masse mennesker. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
X First Lady
Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonVi haddde vin i karaffel stående ved koldtbordet i storesøsters konfirmasjon for 1 år siden. Slik kunne de som ønsket det servere seg selv litt vin. De fleste valgte mineralvann. Jeg ser overhodet ikke noe galt i det da alle gjestene som kom har et sunt forhold til alkohol. Hadde vi hatt motsatt erfaring så hadde vi glatt valgt bort vinen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Jeg er nok et rimelig overfladisk og stakkarslig menneske siden alkoholen betyr så mye for meg. Eller kan det være slik at evt. barnebarn/oldebarn er overfladiske som ikke tillater litt vin i et festlig lag fordi "barn og alkohol ikke hører sammen"? |
|
|
|
#11 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonJeg vil gjerne understreke at jeg ikke har behov for å servere eller drikke alkohol for at det skal være feiring. Jeg har vært i barnedåper uten alkohol og det var helt naturlig i settingen. Det er ingenting galt med å ikke servere alkohol, men for meg fremstår det som uvanlig. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|