Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkohol i dåp og konfirmasjon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-08, 13:56   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjon

Forbrukerkverulanten: Jeg tror ikke NOEN mener at du er sær fordi du ikke vil ha alkohol i disse anledningene. Tvert imot, i din situasjon.

Men å ikke servere alkoholfri drikke som LIGNER på alkohol (Munkholm), hvis noen vil ha det, det er helt sært.

Fnatten: Jeg syns hovedargumentet i tråden her ikke har vært at det må være alkohol for å få "festpreg", men at det smaker godt til den type mat de serverer i disse anledningene. Jeg hadde syns det var mer spesielt om det ble satt frem et bredt utvalg av alkoholholdige drikkevarer i et barneselskap der menyen var pølse, lompe og sjokoladekake.

Danmark: Danskene drakk inntil få år siden ca. 150 liter øl per person per år. I snitt. Annen alkohol utenom. De hadde en promillegrense på 0,8 og har hatt store problemer knyttet til alkohol. Blant annet en kolossal gruppe stordrikkere.

Gammel 25-04-08, 13:57   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men å ikke servere alkoholfri drikke som LIGNER på alkohol (Munkholm), hvis noen vil ha det, det er helt sært.

Det var det en annen som mente her inne i en annen tråd. Ganske mange mente det motsatte.

Gammel 25-04-08, 14:01   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og en anekdote til Irmas poeng med alkoholfrie soner: Jeg kjenner mange som har et forhold til alkohol som de selv kaller "kontinentalt" og avslappet, men som for meg er litt tvangsmessig. Jeg har venner som drikker stort sett hver dag. Litt, ikke mye. Hyggelige, ressurssterke familiefolk i full jobb, altså. Jeg husker at en venninne som reiste mye i jobben fortalte at hun hadde vært så flau da hun sjekket ut av hotellet etter at hun hadde vært syk, en gang, for hun hadde ikke rørt alkohol i minibaren, bare litt brus. Så da trodde de helt sikkert at hun var gravid. For meg er det en sjeldenhet at jeg drikker alkoholpå hotellrommet, unntaket er om jeg har unnet meg noe veldig god mat på roomservice.

Gammel 25-04-08, 16:20   #4
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og en anekdote til Irmas poeng med alkoholfrie soner: Jeg kjenner mange som har et forhold til alkohol som de selv kaller "kontinentalt" og avslappet, men som for meg er litt tvangsmessig. Jeg har venner som drikker stort sett hver dag. Litt, ikke mye. Hyggelige, ressurssterke familiefolk i full jobb, altså. Jeg husker at en venninne som reiste mye i jobben fortalte at hun hadde vært så flau da hun sjekket ut av hotellet etter at hun hadde vært syk, en gang, for hun hadde ikke rørt alkohol i minibaren, bare litt brus. Så da trodde de helt sikkert at hun var gravid.

Ja, det er jo en kjennsgjerning at ingen - uansett hva de gjør - beskriver sin egen oppførsel som problematisk.

Jeg mener jo at den venninnen du beskriver har et problemfylt forhold til alkohol, hvis hun kan la være å drikke uten å bli flau. (Men det er jo veldig langt unna de "tradisjonelle" problemene folk har med alkohol.)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.