Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Voss flaskevann

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-08, 11:47   #1
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Voss

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Du kan heller lære dem litt om hva konsekvensen av privatisering av vannet kan føre til.
F.eks. spørre om de har råd til å ta en dusj om vannet har samme literpris som en flaske med Voss-vann.

Er det den første tanken som slår deg om to konfirmanter spør etter vann på stilige drikkeflasker? Du spør om de vet hva konsekvensen av vannprivatisering er?

Gammel 28-04-08, 11:53   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tvillingmamma83, her.

ja men nå er de 14 år, så om de får hver sin flaske voss vann ser jeg ikke at noen skulle ta noen skade av det

Jeg ser absolutt at det er noen som tar skade av det, nemlig fjortisene selv. Jeg må si jeg er sjokkert over at barn helt ned til 14 år er merkebevisste når det kommer til vann. VANN! Det høres ufattelig sossete ut og får meg til å undres på hva de setter høyest i livet. Tror jeg hadde blitt mer enn satt ut hvis ungene mine hadde kommet med dette ønsket. Jeg hadde ikke hørt om det selv engang, jeg. Det er slike historier som får meg til å gremmes.

Gammel 29-04-08, 00:44   #3
tvillingmamma83
høyt og lavt

tvillingmamma83 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg ser absolutt at det er noen som tar skade av det, nemlig fjortisene selv. Jeg må si jeg er sjokkert over at barn helt ned til 14 år er merkebevisste når det kommer til vann. VANN! Det høres ufattelig sossete ut og får meg til å undres på hva de setter høyest i livet. Tror jeg hadde blitt mer enn satt ut hvis ungene mine hadde kommet med dette ønsket. Jeg hadde ikke hørt om det selv engang, jeg. Det er slike historier som får meg til å gremmes.

jaha å hva er skaden av det da?
at de synes en flaske er kul, du kjøper ingenting du synes er kult, eller merkevarer til barna dine?
det er merkevarer på alt både klær, mat og leker så med mindre du kun driver gjenbruk vil jeg påstå at det finnes merkevare hos dere også og ingen av dine barn har selvfølgelig merkesko o.l

Gammel 29-04-08, 08:09   #4
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

:himler: Selvom du ikke har hørt om det, betyr ikke det at disse flaskene ikke er ganske kjent. Jeg skjønner ikke at du gremmes av at noen fjortiser finner glede i en fin vannflaske. Hadde de derimot nektet å drikke noe annet en kjøpevann, ja se da hadde jeg også gremmes.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 08:18   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Er det disse?

Flaskene er knallstilig, jeg har aldri sett dem før. Jeg bor ikke så aller langt fra Voss og er der reltivt ofte om vinteren, men jeg har altså aldri sett disse flaskene før. Håper du får tak i dem.

Det er ikke så rart du ikke har sett dem, siden det er to smarte markedsføringsgutter som står bak. Og de selger det hovedsaklig i utlandet som noe rent og flott fra den norske fjellheimen. De har bl.a. gått til sak mot Deli deLuca som importerer dette vannet tilbake Norge. Det skal være vanskelig å få tak i, hvis ikke er det ikke eksklusivt. Du får det imidlertid i souvenirsjappa på det ene hotellet på Voss.

Sånn vannmessig er det helt vanlig vann. Jeg kan skjønne at folk i land som har skikkelig kloret vann, flatt vann osv liker det, norsk vann er jo veldig godt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 08:27   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie, her.

Voss-vannet har for øvrig ingen tilknytning til stedet Voss.

Hæ? Hva er det for tull?

Glitter: takk for info.

Blondie: Det er ikke brennevin til konfirmanter det er snakk om, det er vann. Flatt, kloret flaskevann til en stor festdag. Jeg synes ikke det er noe å dåne av. Selv har jeg opplevd å ringe Lerum fabrikker for å skaffe Lerum julebrus til en konfirmasjon i mai. Det er vel ikke noe særlig anderledes.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 08:41   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tvillingmamma83, her.

jaha å hva er skaden av det da?
at de synes en flaske er kul, du kjøper ingenting du synes er kult, eller merkevarer til barna dine?
det er merkevarer på alt både klær, mat og leker så med mindre du kun driver gjenbruk vil jeg påstå at det finnes merkevare hos dere også og ingen av dine barn har selvfølgelig merkesko o.l

Klart jeg kjøper merkevarer til barna mine. Jeg har nettopp gitt uanstendig mye penger for Ecco-sko til de to eldste - fordi det er gode sko og bra for beina. Synes det er ganske så annerledes enn å gi dem designervann.

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

:himler: Selvom du ikke har hørt om det, betyr ikke det at disse flaskene ikke er ganske kjent. Jeg skjønner ikke at du gremmes av at noen fjortiser finner glede i en fin vannflaske. Hadde de derimot nektet å drikke noe annet en kjøpevann, ja se da hadde jeg også gremmes.

Jeg dånet ikke av at jeg ikke hadde hørt om det altså, jeg er veldig lite moderne og følger absolutt ikke med på trender. Såvidt jeg forsto var vannet ekstremt dyrt, det var det jeg dånte av. At 14 år gamle jenter er opptatt av å ha dyrt vann i konfirmasjonen sin. Flaskene var tøffe, bevares, men det synes jeg er litt underordnet jeg da.

Blondie: Det er ikke brennevin til konfirmanter det er snakk om, det er vann. Flatt, kloret flaskevann til en stor festdag. Jeg synes ikke det er noe å dåne av. Selv har jeg opplevd å ringe Lerum fabrikker for å skaffe Lerum julebrus til en konfirmasjon i mai. Det er vel ikke noe særlig anderledes.

Jeg synes det er annerledes fordi det er snakk om en vann. Man har det i springen, tilnærmet gratis. Jeg ville nå heller fått tak i noen flotte karafler ti å ha det på enn å kjøpe dyrt vann fordi det er dyrt, liksom.

Gammel 29-04-08, 09:03   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er annerledes fordi det er snakk om en vann. Man har det i springen, tilnærmet gratis. Jeg ville nå heller fått tak i noen flotte karafler ti å ha det på enn å kjøpe dyrt vann fordi det er dyrt, liksom.

Nå må du huske at på du er gammel og satt og ikke en ung, fresh konfirmant.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 09:04   #9
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Noe sier meg at fjortisene ikke hadde satt like stor pris på noen fine karafler på bordet. Men altså, du må gjerne mene det du vil, jeg synes bare du gikk litt hardt ut.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 09:15   #10
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Hva er det for tull?

Det er faktisk helt sant. Voss-vannet tappes fra kilden i Iveland. Navnet Voss ble brukt fordi det klinger bedre. NRK hadde et program om dette for ikke å veldig lenge siden.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 12:59   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Hva er det for tull?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Det er faktisk helt sant. Voss-vannet tappes fra kilden i Iveland. Navnet Voss ble brukt fordi det klinger bedre. NRK hadde et program om dette for ikke å veldig lenge siden.

Jepp. Navnet Voss er markedsføring. Det symboliserer noe rent, eksotisk, fjell, is og snø. Det er lett å uttale på mange språk og klinger adskillig bedre enn Iveland.

Husk, dette skal ikke selge til nordmenn, men til utlendinger som kjøper en følelse, en idé. Det som er litt artig er at nordmenn biter på de også. Vossflaskene er ekstremt populære på BI.

Gammel 28-04-08, 11:54   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

De selger Voss-vann på Deli de Luca i Oslo, og Jacobs, en delikatessebutikk på Bekkelaget utenfor Oslo.

De selger dem på Smoothie X-change også.

Ring til en av butikkene som selger i Oslo-området, kanskje de kan sende til deg.

Gammel 28-04-08, 11:58   #13
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lest et sted at de er konkurs.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:41   #14
Hammarqvist
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2011
Hammarqvist har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Voss flaskevann

skjønner ikke helt jeg, jeg har sikker 50 voss flasker, og jeg ser ikke helt problemet i de og kjøpe vann, om noen vil kjøpe vann så la dem nå gjøre de da. nå er nå voss vann en del mer populert i utlandet en i norge, min bror har jobbet en liten stund i voss eller hva nå bedriften heter, og jeg var med ham på jobb en dag og da skulle vi laste opp i en laste bil med paller på paller med voss vann og alt skule til Madonna, så hun like vannet meget godt i alle fall.

Mvh. Gutt 15

Hammarqvist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:02   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hammarqvist, her.

skjønner ikke helt jeg, jeg har sikker 50 voss flasker, og jeg ser ikke helt problemet i de og kjøpe vann, om noen vil kjøpe vann så la dem nå gjøre de da. nå er nå voss vann en del mer populert i utlandet en i norge, min bror har jobbet en liten stund i voss eller hva nå bedriften heter, og jeg var med ham på jobb en dag og da skulle vi laste opp i en laste bil med paller på paller med voss vann og alt skule til Madonna, så hun like vannet meget godt i alle fall.

Mvh. Gutt 15

Voss sponser en del konserter og eventer med gratis vann.

:hadde en kasse i kjøleskapet etter ESC/Wood:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:37   #16
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Det stod Voss vann paa det lille hotellet vi bodde paa i San Fransisco i helga.

Jeg haaper og tror det var flasker fylt med lokalt springvann. Ren idioti er det i begge tilfeller, men hvis det var lokalt springvann har i det minste ikke de rent faktiske utslippene av aa frakte rent vann rundt halve jorda trengt aa finne sted.

Det ville slik sett vaere en svindel uten offer og til det beste for alle, for det er jo som folk sier over flaskene og foelelsen av aa vaere sofistikert som teller, og da trenger man jo ikke egentlig gaa inn for aa destruere klimaet fortere enn noedvendig. H2O er jo H2O om det er fra Voss eller Arizona og ikke pokker om noen smaker forskjell.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:39   #17
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Vatn frå Førde og vatn frå heimbygda mi smakar svært ulikt, men det er så langt eg veit H2O begge stader.
Me har generelt svært godt springvatn her. Eg kjøper likevel Imsdal eller Olden frå tid til anna, men det er berre for å få bytta ut drikkeflaskene me har i omløp.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.