|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det med klesstørrelser?Kanskje det er fordi Vero Moda i hovedsak retter seg inn mot ungdom? At størrelsene er litt snaue for å si det mildt.
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva er det med klesstørrelser?
Jeg? Gammel?!?
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Logikken er at mange unge vil ha ekstremt tettsittende klær. De bryr seg ikke om det tyter litt her og der. Så de kjøper klær som du ville synes er ikke bare litt for små.
|
|
|
#4 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#5 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det med klesstørrelser?Det er helt bevisst fra flere av kleskjedene si side. De ønsker unge kunder og dette er en måte å "skremme" vekk mer voksne damer.
|
|
|
#6 |
|
Shake it out!
|
Jeg hadde forstått den logikken om voksne kvinner per def var tykke og unge jenter per def slanke, men sånn som folk ser ut nå så skremmer de bort en god del av sitt unge kundegrunnlag også. I tillegg til normalt slanke "damer"
|
|
|
#7 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
...Ganske idiotisk siden jeg ganske så sikkert kan si at de fleste på 30+ har en del mer penger å rutte med enn fjortiser
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva er det med klesstørrelser?Jeg var overlykkelig da jeg sklei elegant inn i flere bukser i str. 46 i en butikk her forleden. Men jeg visste jo at det bare var tull. En rask tur til H&M slo fast det jeg allerede visste, nemlig at selv 50 noen ganger er i snaueste laget.
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Divine : 30-04-08 kl 09:26. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva er det med klesstørrelser?Vel, jeg ser deres problemstilling og all min sympati, men nå laget jeg altså denne tråden for å klage over at det er så lite samsvar fra butikk til butikk mht klesstørrelser, og det synes jeg det må være lov til å klage over helt uavhengig av om noen sliter med å finne størrelsen sin overhode.
|
|
|
#10 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det med klesstørrelser?Det ER en stor tilfredsstillelse i å merke at man kan kjøpe klær i en mindre størrelse enn man har kunnet tidligere. Jeg må innrømme at jeg, etter å ha minsket en størrelse eller to, også har aversjoner mot å kjøpe klær i den størrelsen jeg pleide å ha. Rent praktisk unngår jeg butikker med ministørrelser (som Vero Moda, det er jo ikke plass til en halv pupp i toppene deres).
|
|
|
#11 |
|
Shake it out!
|
Og det er jo det jeg egentlig klager over! Det at man må ta med seg hele alfabetet inn i prøverommet fordi man ikke aner hvilken "standard" den butikken man er i bruker. Og jeg hadde aldri våget å kjøpe noe på nett. Det burde da ikke være så vanvittig vanskelig å finne en standard. Sånn som det er nå er jo ikke en tomme en tomme en gang. I noen butikker passer man 28, i en annen må man opp i 31
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|