Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvem vet best hvor en garasje bør stå?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-08, 21:10   #1
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem vet best hvor en garasje bør stå?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg ville ha valgt arkitekten.

Jeg er helt uenig med deg. Min erfaring er at arkitekten er best på å disponere tomta, gjøre hovedgrepene vedrørende plassering. Jeg holder på med juryarbeidet i en arkitektkonkurranse i disse dager og de to NAL-oppnevnte arkitektene gjentar om igjen og om igjen at det er disposisjonsplanen som vinner konkurransen. Små eller store vinduer, stue mot øst eller vest, det kan endres etterpå, men ved disposisjonsplanen viser arkitekten at h*n har skjønt området, skjønt behovene og ønskene.

LARK-en har en viktig rolle, bevares, men jeg ville aldri ha latt en lark gjøre hovedgrepet for meg. Detaljeringen av uteområdet derimot, da ville jeg hatt full tillitt.

Ganske typisk at folk tror lark'er bare tegner detaljer på en liten hageflekk. I virkeligheten jobber de veldig variert, og mange er svært dyktige på helhetlig tenking for et større område, og samordning av flere fag som er vitige for at et prosjekt skal bli best.

Gammel 02-05-08, 22:08   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Man kan vel sikkert konkludere med at det er ytterst personavhengig. Jeg har nettopp snakket med noen som brukte en lands.ark., som mer eller mindre fikk skisset opp de de selv hadde "mumlet litt" rundt på befaring, og hovedjobben som var gjort var å sette opp planteoversikt. Det er neste steg for meg (om jeg noen gang kommer så langt).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 23:31   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Ganske typisk at folk tror lark'er bare tegner detaljer på en liten hageflekk. I virkeligheten jobber de veldig variert, og mange er svært dyktige på helhetlig tenking for et større område, og samordning av flere fag som er vitige for at et prosjekt skal bli best.

JEg vet utmerket godt hva en lark gjør og min erfaring er at når det gjelder å se helheten, inklusive bygningene, så gjør arkitekten den beste jobben.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 20:21   #4
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

JEg vet utmerket godt hva en lark gjør og min erfaring er at når det gjelder å se helheten, inklusive bygningene, så gjør arkitekten den beste jobben.

Din mening, og det er greit for meg. Som Hasselnøtt sa, så er det personavhengig, og ingen har møtt alle. Kjenner mange kollegaer som er flinke med helhet

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.