Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunnskapsløftet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-06, 21:55   #1
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunnskapsløftet

Jeg syns allmennlæreren har noe for seg på de laveste trinnene. Jeg mener at den gode,helhetstenkende pedagogen er viktigere for småskolebarna enn fagmennesket.

Min bakgrunn er allmennlærerutdanning, men nå underviser jeg i videregående bare i de fagene jeg har spesialisert meg i. Av og til får jeg lyst til å undervise på lavere trinn, men får angst av tanken på å skulle ha forming i 6. klasse eller noe annet jeg er ubrukelig til

Gammel 15-11-06, 11:16   #2
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg syns allmennlæreren har noe for seg på de laveste trinnene. Jeg mener at den gode,helhetstenkende pedagogen er viktigere for småskolebarna enn fagmennesket.

Jeg synes egentlig pedagogen er det viktigste for 1.-7.

Gammel 16-11-06, 19:33   #3
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er helt klart viktig med flinke lærere i skoleverket. Men det å kun satse på faglærere blir en alt for enkel løsning for min del. Man skal ikke glemme at det ikke hjelper det "spøtt" og kunne sitt fag til det ytterste hvis man ikke har evner til å kunne formidle sitt fag.

Jeg tror mye av grunnen til at mange sliter med f.eks realfag i skoleverket, kommer av lite/dårlig motivasjon som det skyldes evner og ferdigheter.

I skolen har man behov for pedagoger som kan være inkluderende og motiverende. Man skal som lærer også kunne tilpasse læring etter hvilke ferdigheter og evner hver enkel elev har. Man må derfor ha øye for mangfoldet i skolen, og være flink til å ta vare på alle. Jeg tror mange faglærere kan møte utfordringer på dette punktet, som en allmenlærer kanskje ville løst på en bedre måte.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 19:56   #4
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

I skolen har man behov for pedagoger som kan være inkluderende og motiverende. Man skal som lærer også kunne tilpasse læring etter hvilke ferdigheter og evner hver enkel elev har. Man må derfor ha øye for mangfoldet i skolen, og være flink til å ta vare på alle. Jeg tror mange faglærere kan møte utfordringer på dette punktet, som en allmenlærer kanskje ville løst på en bedre måte.

Vi lærer jo liksom dette på PPU da.

Gammel 16-11-06, 20:02   #5
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vi lærer jo liksom dette på PPU da.

Jeg vet det, men synes du at du lærer nok om dette på PPU?

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 20:24   #6
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns m|nken sier det godt. Allmenlæreren har ofte et annet fokus i utdanningen sin enn faglæreren. Jeg syns også at førskolelæreren er en ressurs i småskolen.

Gammel 17-11-06, 11:21   #7
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg syns også at førskolelæreren er en ressurs i småskolen.

Helt enig, men de trenger mer fordypning i lese- og skriveopplæring. Det kan de ta mens de jobber.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 11:25   #8
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg vet det, men synes du at du lærer nok om dette på PPU?

Man kan vel aldri lære nok? Men for å være ærlig så er det vanskelig for meg å vite hva vi lærer på PPU kontra de som har allmennlærerutdanning. Jeg vet ikke så mye om det studiet.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.