Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er det med klesstørrelser?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-08, 22:17   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med klesstørrelser?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Denne tråden får meg til å føle meg som et digert beist. (str 42/44).

Du er ikke noe digert beist!

Alle bærer sine kilo forskjellig, og en klesstørrelse sier egentlig ikke så mye. Poenget mitt var bare at det er irriterende at man aldri vet hva man skal ta med i prøverommet, fordi det ikke er samsvar fra butikk til butikk mht hva en str tilsvarer (eller i samme butikk og samme bukse ).

At jeg er litt paranoid mht å gå opp i klesstørrelser fordi jeg har slanket meg ned betyr ikke at de som bruker større størrelse er digre beist! Det betyr bare at jeg må slappe av en smule .

Gammel 08-05-08, 22:22   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Alle bærer sine kilo forskjellig, og en klesstørrelse sier egentlig ikke så mye. Poenget mitt var bare at det er irriterende at man aldri vet hva man skal ta med i prøverommet, fordi det ikke er samsvar fra butikk til butikk mht hva en str tilsvarer (eller i samme butikk og samme bukse ).

At jeg er litt paranoid mht å gå opp i klesstørrelser fordi jeg har slanket meg ned betyr ikke at de som bruker større størrelse er digre beist! Det betyr bare at jeg må slappe av en smule .

Vel. Det er nok av de som er som deg. Og jeg skjønner deg jo på en måte, men jeg syntes ikke du skal si sånt egentlig. Det er faktisk et ganske sårt tema for mange.
Det er kanskje ikke ment slemt, men jeg forundres over at du som faktisk har vært større og misfornøyd med det ikke ser at det er de som er som deg bla som bidrar til at den allmenne holdningen er "jo mindre, jo bedre", "stor = galt" osv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 22:23   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Og kanskje være litt obs på hvilke vibber som blir sendt ut.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 22:24   #4
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja det var det jeg mente.. kom kanskje litt som et surt oppgulp men.

Gammel 08-05-08, 22:44   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel. Det er nok av de som er som deg. Og jeg skjønner deg jo på en måte, men jeg syntes ikke du skal si sånt egentlig. Det er faktisk et ganske sårt tema for mange.
Det er kanskje ikke ment slemt, men jeg forundres over at du som faktisk har vært større og misfornøyd med det ikke ser at det er de som er som deg bla som bidrar til at den allmenne holdningen er "jo mindre, jo bedre", "stor = galt" osv.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg forstår hva du mener Joika, men jeg forstår ikke hva du mener mht den setningen du uthevet AC.

Jeg ønsker ikke å sende ut dårlige viber verken i den ene eller den andre retningen. Trodde på en måte at jeg hadde gjort meg ferdig med å drite meg ut mht å tråkke folk på tærene når det gjaldt vekt .

Bortsett fra det så er jo dette ganske illustrerende mht at man i grunnen kan si hva man vil mht at folk er stygg-tynne, men gud-forby at man sier noe som kan vagt oppfattes som kritikk mot det å bære noen kilo for mye .

Altså: Jeg beklager om noen føler seg støtt over min irritasjon over klesstørrelser, og jeg begynner jo å få en forståelse for at her på forumet så må man gjerne klage over vekta når man er overvektig, men holde kjeft når man er blitt slank. For hvis man sier noe om det, så støtter man opp om holdninger om at alle burde være slanke .

Jeg er litt forvirra, kjenner jeg....

Gammel 08-05-08, 23:07   #6
Joika
Pauset

Standard

Bortsett fra det så er jo dette ganske illustrerende mht at man i grunnen kan si hva man vil mht at folk er stygg-tynne, men gud-forby at man sier noe som kan vagt oppfattes som kritikk mot det å bære noen kilo for mye .

Trakk du den konklusjonen over det jeg skrev?

Sånn samlet sett så er det like galt å si at det er stygt å være kjempetynn som det er galt å uttykke at det er feil å være det motsatte... om det skulle være noen tvil. Det er i allefall min mening.
Syntes faktisk alle diskusjonene her inne som har omhandlet dette har kommet ganske tydelig ut med denne "konklusjonen". Vi hadde nylig en tråd om dette hvor latterliggjøring av tynne ikke ble sett på som ok.. av noen, det jeg kan huske.

Gammel 08-05-08, 23:30   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Trakk du den konklusjonen over det jeg skrev?

Sånn samlet sett så er det like galt å si at det er stygt å være kjempetynn som det er galt å uttykke at det er feil å være det motsatte... om det skulle være noen tvil. Det er i allefall min mening.
Syntes faktisk alle diskusjonene her inne som har omhandlet dette har kommet ganske tydelig ut med denne "konklusjonen". Vi hadde nylig en tråd om dette hvor latterliggjøring av tynne ikke ble sett på som ok.. av noen, det jeg kan huske.

Jeg gjorde visst det .

Og ja, vi hadde en diskusjon om det, som undertegnede startet. Og jeg må si at jeg ikke er imponert over noen av de to trådene. Og ja, det kom vel til en slags konklusjon om at det ikke er ok å hetse tynne mennesker, men den ble provosert fram, for å si det sånn, og det var flere i tråden som mente at det var værre for tykke å bli kommentert, enn for tynne.

Og bare det at man faktisk kunne starte en tråd som den Hønni gjorde (ja, jeg leste hennes svar, og tror henne 100% når hun sier at hun ikke mente noe vondt, men bare startet den på morro). ....men ingen ville startet en tråd om overvektige for å være morsom, ville de .

Men nå snakker jeg meg langt bort... Poenget mitt er IKKE at man skal kunne hetse eller mobbe overvektige, fordi det er noen som gjør det med tynne, Gud fri og bevare! Poenget mitt er at jeg synes det er trist at det at jeg har nådd mitt mål, og der jeg gir utrykk for mitt absurde (ja, jeg innser det er det!) behov for å ikke kjøpe klær som er merket med de størrelsene jeg brukte før, skal bli oppfattet som mobbing av de som ikke bruker disse størrelsene.

Jeg er bare meg, og for pokker ingen norm for hva andre kler og passer!!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.