|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Vaklende
|
Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)bønna, jeg synes ihvertfall at du bør få kreditt for å fortsette diskusjonen og åpne opp for de andres innspill, selv når de faller ned på navnekalling. Kreditten trengte du virkelig i mine øyne, etter disse utspillene dine, men jeg synes det burde berømmes likevel. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)
Det var faktisk hun selv som sa hun var dum hvis det er meg du sikter til. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Deltidsmamma
|
Nå har ikke du forstått noenting. Jeg sier at det også er mennesker som bruker neger uten at de mener noe vondt med det, som vi bruker afrikanere. Som ikke vet at neger betyr slave. Men som tror det er afrikaner det er snakk om. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
anglofil
Here we go again ... så fordi mange barn blir mobbet av forskjellige grunner er det greit å si neger? Or? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Deltidsmamma
|
Nei, du gjør vel ikke det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
anglofil
Uten noe mer forklaring? Trenger du det? Har du lest linker? Og folk flest som bruker ordet VET at det ikke brukes, det er flere år siden NRK osv stoppet å bruke ordet neger, det har vært utallige tv debatter, avis sider med denne debatten gjennom flere år. Jeg tror de VET, men de gir faen rett og slett. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Deltidsmamma
|
Jeg tror jeg dropper å skrive mer, må roe ned litt fremfor å fortsette. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ustabil
|
Så er jeg nesten enig med deg... og vips så er du liksom totalt ute av kurs igjen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
anglofil
Bortsett fra at jeg blir alvorlig bekymret når du er enig med meg så ok, - så erstatter man rasist med dum eller ignorant da? Er du ikke enig i at de aller fleste mennekser som innemellom leser aviser og ser på tv vil ha fått med seg at man ikke sier neger i år 2008? Gamle mennesker bruker da ikke ord som evneveik eller mongolid lenger heller gjør de? Man oppdaterer jo språkbruket sitt ettersom samfunnet går fremover gjør man ikke? En søt gammel dame (ytterst venstrevridd gjennom hele livet) sa til meg at hun "likte veldig godt han negeren som prøvde å bli president i USA men hun trodde desverre ikke det ville skje fordi de fleste amerikanere var ganske så rasisitiske innerst inne" - dette er ordrett hva hun sa. Nei, jeg vet jo innerst inne at hun ikke er rasist men for en person som er så oppdatert som det hun er så finnes det rett og slett ingen unnskylding så for meg så blir hun da ... vel, hvis ikke rasist så rett og slett ignorant da. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Vaklende
|
Jeg er helt enig med deg i sak, Lisa. Det er også helt forståelig for meg at dette setter igang sterke følelser. Det gjør det hos meg også, selv før jeg fikk et barn som får føle rasisme på kroppen. Her var ikke poenget mitt å sparke sleivspark hverken til deg eller andre. Jeg syntes bare det var flott at bønna åpnet opp for endre seg, når hun kunne ha hengt seg opp i andres ordbruk. Eller flisespikket på tåpelige måter, slik jeg synes bina har gjort i denne tråden. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Deltidsmamma
|
Takk for det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
anglofil
Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)Håper vel aller helst at du bare er et troll som er ute etter å provosere ... |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|