|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinen
Leser du i det hele tatt dine egne kilder.
Ingen av disse jentene ble like syke som man kan bli av livmorhalskreft, og de er alle friske eller forventet snart friske igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Mother of Dragons
|
Nettopp. Men vaksiner er det virkelig svært lite bivirkninger med altså. Det er helt snålt hvor "farlige" de har blitt i bevisstheten til folk, det stemmer jo ikke med virkeligheten i det hele tatt.
![]() |
#183 |
Hertuginne
|
Jeg gikk rett i dørken etter å ha fått TB-vaksinen på ungdomsskolen, og lå i ro i en halvtime etterpå og så gikk jeg rett i gulvet igjen da jeg prøvde å reise meg. Hadde HS sett det hadde jeg nok blitt liggende enda lenger, for jeg var virkelig ikke i god form resten av dagen, med noen blodtrykksfall uten sidestykke, men jeg snek meg ut i korridoren og kravlet meg tilbake til klasserommet. Betyr en slik besvimelsesreaksjon at jeg er ødelagt for livet?
![]() |
#184 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinenNoen burde ha lukket kontordøren før de leste denne tråden, viser det seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Det som gjør størst inntrykk på meg, er at jeg her møter så mange foreldre som er mer opptatt av å fjåse og fjase enn av å sette seg skikkelig inn i denne saken som i værstefall kan ødelegge livet og helsen til deres døtre. I beste fall kan vaksinen antas å være årsaken til at din datter ikke har fått livmorhalskreft i løpet av de neste 30 årene. Men å være sikre på at vaksinen er årsaken til at man ikke fikk kreft kan vel vanskelig la seg bevise? |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Epikur
|
I folketroen blant såkalt skeptiske hippier oppfattes jo vaksiner som "juks", og det er en alminnelig forestilling at sykdommen styrker kroppen/immunforsvaret/sjelen. :whatever:
![]() |
#187 |
I endring
|
Vi fjaser jo ikke bare, vi har da linket og styrt og diskutert sakelig med deg også, men det er litt vanskelig når du ikke deltar på samme nivå.
![]() |
#188 |
Bedreviter
|
Ja, det var en presis og grundig analyse av FPs brukermasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Hertuginne
|
Mange av oss har satt seg grundig inn i akkurat denne saken, vi hadde en særdeles nyttig diskusjon rundt temaet for en stund tilbake, noe du hadde fått med deg om du var like opptatt av å lese hva andre skriver i tråden som du er av å slenge rundt deg med ting du ikke kan noe særlig om. Og hadde du også giddet å løfte øynene litt opp fra din egen navle hadde du også fått med deg at det er særdeles mange smarte, høyt utdannede mennesker her, som kan mye, mye mer enn deg om statistikk, vaksiner, bivirkninger og ikke minst kildekritikk. Så det at du møter motbør her bør du li ta som et hint om at du virkelig er ute og leker på feil jorde, og som en indikasjon på at du virkelig ikke har særlig peiling på hva du snakker om. Men jeg tviler på at du i det hele tatt gidder å se annet enn navlen, så jeg har ikke store forhåpninger om at vi får overbevist deg. Og derfor fjases og fjåses det i stedet, sånn at vi i det minste får litt underholdning ut av en ellers veldig meningsløs tråd.
![]() |
#190 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Synes du innlegget mitt var fjasete? Jeg svarte deg seriøst, jeg. Du har også fått en del andre svært gode svar med troverdig informasjon, men jeg får inntrykk av at du ikke ønsker at dine meninger blir motbevist? Hvis du søker i dette forumet vil du finne andre diskusjoner om vaskiner og at vi fjaseforeldrene er ganske så godt opplyst på området. Derav fjasingen, slike sider du har linket til har vi diskutert side opp og ned tidligere og du har også fått forklart mange ganger nok hvorfor vi ikke finner det seriøst.
![]() |
#191 |
This is normal!
|
Dette er noe vi har diskutert før, f.eks. i denne tråden:
![]() |
![]() |
#192 |
Peppy!
|
Det er synd tråden ble slik, for dette kunne vært en glimrende anledning til å forklare hvorfor slike sider du linket til innledningsvis er så dårlig utgangspunkt for å diskutere et så viktig tema. Men noen har prøvd da, Esme har jo virkelig prøvd å imøtekomme innspillene dine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Mother of Dragons
|
Men i all verden, det har du jo ikke gjort heller.
Det er vanskelig å bevise ja. Det er derfor man har utviklet statistikk. Vet du noe som helst om statistikk?
Dette er jo ikke riktig en gang, jeg fatter ikke at det går an å trekke den konklusjonen ut fra den informasjonen som foreligger. Jeg tror du er typen som er sånn "førstegangslærer", dvs den mennesketypen som godtar alt av første informasjon og som ikke kan endre mening uansett hva som kommer senere.
Du må fader meg ta deg litt sammen her. Du har ikke greid å skrive et eneste saklig innlegg. Du skjønner ikke hva som står i dine egne linker, du skjønner ikke årsaksammenhenger, du ramser opp artikler fra VG, som beviselig inneholder faktafeil, du har ikke sjekket opp linker.
![]() |
#194 |
Dårlig husmor
|
Jeg har understreket den relevante setningen. For dette er jo poenget. Det kan være at jeg kan motvirke at mine døtre får kreft!!! Selvsagt ønsker jeg å gjøre det. Hvorfor i all verden skal jeg ikke ønske at mine døtre ikke får kreft. Jeg har nettopp selv fått påvist celleforandring og venter på en ny kontroll, som jeg dessverre ikke kan ta før om en tid. Tror du at det er en særlig morsom ventetid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Passiv
|
Kommer an på. Er det ryddig hjemme hos deg? Føler du at det er naturlig for deg å gi mannen din omsorg? Noe skade må ha skjedd, for du er jo ikke lubben. |
![]() |
![]() |
#196 |
Yes, we can!!
|
Dette er en veldig vanlig feil. Det er 20 jenter som er døde ETTER vaksinen, ikke AV den. I en så stor populasjon så dør det dessverre ganske mange til enhver tid uansett. Man registrerer alle sykdomstillfeller og dødsfall som skjer en viss tid etter en vaksine, og undersøker dem. Om det er et årsaksforhold eller ikke er det veldig vanskelig å påvise, men FDA sier:
Jeg er også avventende/skeptisk til denne vaksinen, blant annet fordi varigheten er så usikker, og den tas så tidlig, at jeg er redd det blir en hvilepute ifht både sikker sex og ikke minst, de utrolig viktige celleprøvene.
![]() |
#197 |
<*(((<
|
![]() Sv: Urovekkende info om HPV-vaksinenDet jeg lurer mest på er om det er tilfeldig at lenken http://www.folkets.info/author/venhild/ returnerer «Posts by Administrator» på Folkets Info sine nettsider. (Putter man inn tilfeldige navn i stedet for venhild får man 404 Not Found, for eksempel http://www.folkets.info/author/torsk/)
Ja, hvorfor fikk vi ikke vite med en gang at du hadde forbindelse til Folkets Info, Venhild?
Ikke spis den gule snøen. Sist redigert av torsk : 10-02-11 kl 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Hertuginne
|
![]() |
#199 |
Crazy Cat Lady
|
Jeg har en datter som er født i -95, hennes årskull får ikke HPV-vaksinen automatisk slik som neste årskull gjør. Jeg har satt meg grundig nok inn i vaksinasjonsprogrammet som inkluderer HPV til å spandere vaksinen på henne nå i vår. Regnestykket tilsier at det er flere fordeler enn ulemper ved å vaksinere henne, all den tid eventuelle bivirkningene ikke er mer alvorlige enn de er, og det er godt dokumentert.
![]() |
![]() |
#200 |
ctrl+z
|
Jeg er jo per def. humørløs, men jeg er helt enig. Jeg synes slike hinsides "opplysninger" ikke burde stå uimotsagt.
![]() |
Emneord |
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|